9 april 2010

Lång dags resa till Langkawi

Vaknade på morgonen och kände -ta mig härifrån, inte en dag till i storstad. Sagt och gjort ner med all packning, betala rummet, frukostens rostade macka i handen och språngmarsch till bussterminalen..... 

En biljett till Langkawi fick det bli. Får till svar att man kan inte åka buss till Langkawi , nej det förstår jag också eftersom det är en ö. Men någonstans måste det finnas en båt. Japp till Kuala Perlis skulle jag tydligen.

Det blev en lång dags färd mot Langkawi. Istället för de 5 - 6 timmar som resan skulle ta tog det hela dagen. Ja det gick inte någon större nöd på mig eftersom bussarna är riktigt bekväma och datorn fulladdad med favoritserien 24. Matstopp ingår såklart....

Blev placerad bredvid en äldre kines, ja till och med äldre än jag, som kunde några ord engelska.
När vi rest hela dagen säger han
-You sleep Kuala Perlis
-no no I´m going to Langkawi!!
-No You sleep Kuala Perlis, ferry finish seven...... 
....och vi hade låååångt kvar och kockan började närma sig 18, hmmmm vad gör man då??? Då fick jag helt plötsligt syn på en skylt "Langkawi". Hoppade istället av i Kuala Kedah precis som bröderna Jeremy och Kyle från Jersey som också skulle till Langkawi. Vi fick tag på en taxi och snabbt iväg till båtterminalen. Ibland har man tur..... 

Efter en båttur på 1.5 timme var vi framme i Kuah på Langkawi och tog oss därefter till Pantai Cenang. AB Motel var tyvärr fullbokat så det fick bli CD Motel istället. Vilka fantastiska namn....

Rastplats på väg till Langkawi


Båten Kuala Kedah - Langkawi


Jeremy och Kyle
Allt för den här gången, kram

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar