8 april 2010

Till okända mål..... i alla fall för mig

Åh som jag längtade, läste och funderade. En hel månads resa när hela Sverige forfarande är nersnöat och ruggigt kallt. Jag som hatar kyla. En helt oplanerad månad med en bokad natt i Kuala Lumpur, resten blir dit näsan pekar......

Det här inlägget gör jag lååångt efter min resa, men känner att det är helt ok, om inte annat för mig själv. Gamla damer får kort minne.....

10 timmars mellanlandning på Qatars flygplats, puhhhh men allt går........
7 april 2010
Väl framme i Kuala Lumpur, mitt i natten, och efter en natts välbehövlig sömn väntade en tur med "Hop-On-Hop-Off" bussen. Turistigt, jaaaaa.... men väldigt smidigt. rekommenderas när man har kort med tid. 

Och som jag nog måste erkänna är jag väldigt väldigt trött och jet-lagad..... Så jag passade på att boka in en natt till på samma ställe. I morgon är en annan dag, så då får vi se vad som händer.....  
Vakt vid palatset

   


Cool liten staty

Ett halvtimmes besök i orkideparken var ett måste för halvgamla damer.... det ligger liksom i sakens natur :)..... nåja en halvtimme räcker långt, någon måtta får det vara. Jag är ju trots allt inte någon fantast.....
Orkideparken med både Petrona och TV-tornet i bakgrunden


Efter den här rundan fick det bli lite mat i de indiska kvarteren, Mmmmm riktigt gott... Stod och pekade ut lite av varje som såg intressant ut. 
Mätt och belåten var det bara att leta reda på Hop-On-Hop-Off bussen igen för vidare färd runt stan.

Siktade in mig på Petrona tornen inför hemresan så de dissades på den här turen. Istället blev det en tur upp i tv tornet som har en helt fantastisk utsikt, ja egentligen bättre än Petrona eftersom man där bara får gå upp till mellangången.     
KL Petronas-tower  
KL Towers
  
Utsikt från KL tower

 Bredvid tornet finns "Malaysia Cultural Village" med byggnader från olika delar av Malaysia, hantverk, en liten canopy-walk och dans uppvisning, som i ärlighetens namn var riktigt usel hahaha.....
 


Dags för Hop-On-Hop-Off igen och en tur till stora shoppinggatan Bukit Bintang. Efter en lång jet-lagad dag var jag för trött för en av mina favoritsysselsättningar, shopping.

Istället letade jag mig fram till shoppingcentret BB Plaza och ett av mina "ska göra" på resan, Fish-Spa.  Det blev både fish-spa, och en riktigt bra massage. Jag var helt övertygad om att hon var kinesisk diskuskastare....... Jösses vilka krafter..... 


Jaha så hade en dag i Kuala Lumpur passerats och det var dags att leta reda på mitt boende.
Har visst glömt att äta sedan lunch..... jaja så kan det också gå och allt utom 7/11 är stängt så en nudelsoppa och torkad mango var det som erbjöds...... Vad sjutton, local food som är en av mina favoriter...... men det är klart, jag ska nog hinna med massor :D

Kram från KL

Bitte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar