10 april 2010

Langkawi - Koh Lipe

Dags för avresa till Koh Lipe...... taxin kom redan klockan 8.00 så det fick det bli väckarklocka trots att det är semester. 

Resan Pantai Cenang - Kuah tar ungefär 25 minuter med van. Det kändes nästan som att vara på charterresa. Lapp på bröstet som visar var man hör hemma, någon som talar om att -ta din väska och gå dit.... -vänta där.... -jag kommer strax.....puh.... Båtresan Kuah - Satun, på Thailändska fastlandet tog ett par timmar och där blev det ytterligare ett par timmars väntan och inköp av myggmedel innan det bar av till Lipe.

Tänk om jag kollat upp lite bättre...... Det här blev en låååång resa...... igen.  Underbara Oat som var med på samma båt berättade att det går direktbåtar mellan Langkawi och Lipe. Alltså en hel dags resa istället för en resa på 1.5 timmar. Men jag har i alla fall fått massor av sightseeing och som Oat sade -vi har ju lärt känna varandra :) 

När vi närmade oss Koh Lipe kände jag direkt att här kommer jag trivas....... och ja det var helt rätt känsla.

Resan är ju helt obokad förutom den första natten i KL och så visar det sig att det är thailändskt nyår, ja det var ju det där med att läsa på....... så ett boende på Lipe skulle, enligt Oat, inte bli helt lätt. Vilken tur att jag träffade henne!! Hon fixade det snabbt genom ett samtal, tack för mobiltelefonen!  

Pantai Cenang i morgondis
 
CD Motel, Langkawi

Eagle Square, Kuah
 
Båten Langkawi - Satun, Thailand


Thailändska passkontrollen

Resesällskap på resan Satun - Koh Lipe. Underbara Oat till höger
Anna, också en av mina nyfunna vänner

Sunrise Beach, Koh Lipe

Pattaya Beach, Koh Lipe

Pattaya Beach, Koh Lipe

Longtailbåtar vid Pattaya Beach, Koh Lipe
 
Solnedgång Pattaya Beach Koh Lipe
En lång dags färd är över, mätt och belåten och sovdags

Bitte


1 kommentar:

  1. Hej

    Glömde ju att flytta dina bokmärken. Gör så här.
    I Chrome, klicka på den lilla skiftnyckeln uppe till höger. Välj Bokmärken och sedan Importera bokmärken och inställningar. Sen är det bara att välja importera från IE så ska det vara klart. MVH
    Pelle

    SvaraRadera