4 februari 2012

BEACH-HÄNG PÅ PATTAYA BEACH, KOH LIPE


Ännu en lugn dag. 


Marzia och Enore kom förbi och kollade läget när jag satt på Z-Touch och åt min frukost. Tycker synd om Z-Touch för poolen är ur funktion eftersom någon vänlig själ hällt något i vatten så det färgats gult. Poolen måste tömmas, rengöras och sedan tar det ett antal dagar att fylla eftersom vattentrycket inte är det bästa.


Lite bilder från mitt "frukostställe". De är så otroligt trevliga och hjälpsamma.
Chefen
 Kocken
Några bilder från deras fräscha boende. Det kommer säkert bli fint när de blir färdiga. Ny ägare sedan 2 månader.
Idag har jag haft en härlig dag på Pattaya Beach med Marzia och Enore. Vi träffades senare på stranden och hade allmänt trevligt. Såg massor av små Nemos när vi var ute och snorklade :) men hade ju inte kameran med såklart. Sanden är helt underbar ohhh vilken ljuvlig känsla. 


Ja det var faktiskt lugnt på stranden. Det var inte en massa longtails som körde fram och tillbaka och förde oväsen, vi kunde för en gångs skull tala med varandra. Ingen stinkande dieseldoft. 
Köket på Varin där jag med liv och lust deltog i att göra en lemonshake ;D
 Mmmmmm så underbart söta och vilken smak......
 Det är inte helt lätt att hitta en plats att bada på
Men det ser mysigt ut när de dukar upp borden på stranden....
Lite oljemassage på vägen upp till Oat, kunde bara inte låta bli :D


Efter Oats rekommendationer åt jag en "Masaman chicken" Hett och gott.... Hon hade redan ätit såklart...
 En förvirrad dag….. Jag måste åka i morgon inte som tänkt i övermorgon. Satt hos Oat och kollade priserna flygbiljetter och de hade skjutit i luften alldeles väldigt. Så det är bara till att packa igen då… och det blir ingen middag med Oat :(

Ska sova på saken hur jag ska göra med hotell och biljetterna. Jag åker helt klart inte på morgonen utan det blir vid 16. Då kommer frågan, hinner vi i tid till flygen? Båten tar 1 timme, men går den i tid? Det vet man aldrig. Händer något på vägen, hakar passkontrollen upp sig, trafiken på Langkawi… incheck 2 timmar före avgång…. Sova över på Langkawi eller chansa på Kuala Lumpur. Eller, som Oat föreslog, åka mitt på dagen till fastlandet och ta nattbussen för en totalkostnad på cirka 1000 Bath. Det snurrar ordentligt i huvudet.

Jag vet bara att jag inte är inte redo att åka härifrån, jag ville ha det där sista dagen… Men det blir nog bra i alla fall… och det är bara att gilla läget. 

Eftersom vi nu inte skulle hinna med någon middag tillsammans förslog Oat att vi skulle ta varsin pannkaka i alla fall, så det fick det bli.

Med en känsla av besvikelse var det dags att gå till Seaside och packa.

Men herregud vad klagar jag för!!!! Jag har haft 7 helt fantastiska veckor och är mer än nöjd med min tid. Dags att sluta gnälla :D

Så sov sött så ses vi i morgon.

Kram kram

Bitte

2 kommentarer:

  1. Det är en underbar resa du varit med om.Ditt livs resa antagligen.Helt underbart att läsa. Är inne och kollar varje dag om du skrivit nåt mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du läser!
      Ja min resa har varit helt fantastisk :) Och du har nog helt rätt i att det är mitt livs resa. Snart snart kommer de sista dagarna :) lovar. Kram

      Radera