3 februari 2012

NY DAG PÅ SUNSET BEACH KOH LIPE

Började dagen med en härlig frukost på Z-Touch  De är bara så trevliga och jag skulle gärna bo där. Frukosten är enkel men bra. Frukost + Wi-fi = ok 

En American Breakfast hittar man inte under 150 Bath längre och här har de buffé och man äter så mycket man vill för 200 Bath. Bra deal.

Efter frukosten blev det en longtail till Sunset Beach och Mountain Resort, orkar inte gå ;D  Det känns lite lyx, eller mysigt, att sitta alldeles ensam och puttra fram över vattnet. Chauffören försökte självklart en liten fuling, det kostar 50 Bath och jag lämnade 100, då säger han -thank you…. och vill behålla de 100. Det var till fel person, men det visste ju inte han.  -No change… det är väl för sjutton inte mitt problem, skaffa det då…. Så där damp jag ner på jorden i min lulliga mysiga värld ;D

 Det är inte utan att jag blir sugen på att dyka när jag ser dem ge sig iväg. Tråkigt att det inte blev något dyk den här resan. Jag får trösta mig med att jag gjort en hel del annat på vägen.
 Sunrise Beach
 Sunset Beach
På Mountain är de så gulliga när jag kommer….. Idag fick jag prova lite Thai-snacks som de hade med sig. En ganska hård mango och färsk tamarind. Båda skulle doppas i blandningen av chili och socker som man äter så mycket av här. Älskar tamarind… så gott!!! Och såå surt!!! De såg så lyckliga ut när de såg hur mycket jag tyckte om det och kom med en massa som jag skulle ta med mig :D
Ser ni min rosa sarong?? Den ligger där alldeles ensam i mitten av bilden :D Där brukar jag hålla till..... undrar om jag ska åka härifrån?? 
Många bilder liknar varandra men jag bara älskar dem..... och det är ju min blogg så jag kan göra precis som jag vill ;D
Efter en underbar dag som inte var så varm som igår delade jag båt tillbaka med en svensk mamma, dotter och två barnbarn…. Det fick mig nästan att gråta av längtan efter Tea, Oliver och Agnes. Vilken lycka att få åka hit med barnbarnen… 


Fast även här ville han, innan familjen kom, ha mig till att betala 100 Bath eftersom jag var ensam..... Det är bara att stå på sig, men i ärlighetens namn kan man bli lite trött på det ibland. 


"Min longtail! för tillbakaresan.... 
Snabb dusch och iväg på foot-scrubbing, välbehövlig, och fransk pedikyr, också välbehövlig, ;D Under min scrubbingen, ligger jag ansikte mot ansikte med en stor stöddig tysk som får thai-massage.  Han grimaserade ordentligt och då blir min tanke -hon ska ge mig massage!!! För ser han ut på det viset är hon bra. 

In kommer sedan 8 malaysiska kineser som alla ska ha fotmassage samtidigt. Jag hamnade mitt bland dem och vi hade en trevlig stund tillsammans

Med fötter som går att visa igen går jag upp till Oat som redan ätit….. Gick och beställde lite take-away mat. Fisk, bläckfisk, tigerräkor och grönsaker.... mmmm Det beställdes med magen, som skrek efter mat, inte med huvudet. Herreguuuuud vad mycket mat det kom. Som tur var hjälpte Oats syster mig…… Men det var gott!!!


På väg “hem” gick jag inom för den där thai-masagen, hon var bra….. Ajajaj de vet precis var de ömma punkterna sitter och smackar in en armbåge i eländet. Eller en fot när de är ute och promenerar på ryggen. En tanke kommer upp när hon går på min rygg: utanför ligger “Lipe Walkingstreet” och här inne ligger “Bitte Walkingstreet”  aooooo en häl rätt in i allt det onda. Pain against pain. Självplågare och till råga på allt betalar man för det.


Jag somnade ovaggad på två röda efter den omgången.



Kram


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar