2 februari 2012

EN HELT FANTASTISK DAG PÅ KOH LIPE

Sol, sol och sol..... 
Nu är det dags att jobba på brännan!!!!  Det är ju bara några dagar kvar innan hemresan så det är väl hög tid att sätta igång :)


Eftersom jag vaknade tidigt passade jag på att gå runt och titta på andra boende, men mycket är fullt och priserna har helt förändrats. Det de kostar i förhållande till standarden ligger inte i relevans...... 


Jag betalar 600 Bath för min på Seaside Resort, utan toalettpapper ;D och precis samma standard kostar betydligt mycket mer på andra ställen, med toapapper, så jag stannar om jag inte hittar något helt fantastiskt. Varin har också plats i sin länga för 800 Bath, men fy sjutton vilket skick de är i. Så även om frukost ingår så vill jag inte bo i dem. Det verkar som mitt val ändå är ok till slut......


Jag tog mig en promenad över Lipe till Mountain Resort. Som namnet säger så ligger det på ett berg:P ja inte Kebenekaise eller så men tillräckligt för att svetten ska lacka i värmen.....Samtidigt var det "intressant" att se hur ön växt sedan 2010 när jag var här sist. Det har hänt myyyyycket.....


Jag funderade en stund på att gå bort till templet för att se hur det gått för munkarna, om de fått vara kvar eller är bortkörda för att det ska byggas.... jag säger inte mer om det just nu..... men känner att hornen växer när jag tänker på det...


Vacker blomma i den mindre vackra dammen....så jag tog bara bild på blomman. 
Tufft jobb att komma dit som sagt, ja om man inte tar longtail förstås, men det som väntar är något av det bästa på den här ön :) Sunset Beach


Jag kan tänka mig bo på Mountain Resort, men de hade bara två nätter lediga och jag behöver 3. Deras kostar 1300 för exakt samma standard som min och långt bak utan utsikt men med frukost och wi-fi. Kunde sträcka mig till det men när det är fullt så är det. 


Visst är det vackert!!! och nästan inga longtail på hela dagen..... 
Sunrise Beach
Jag fuskade och var lat. När jag skulle tillbaka till Pattaya Beach tog jag longtailbåt. Det kostar 50 Bath/person mellan stränderna, små barn åker ofta gratis eller så får man betala för ett barn om man har två. Naturligtvis kommer en del av dem försöka lura en på priset. Ofta kan de inte växla, men det är inte mitt problem. Det är bara att stå på sig. Den här gången var longtail föraren snäll och körde norra sidan på ön, som jag inte sett :) Och då börjar det regna såklart.......
.... och det fortsatte det göra resten av kvällen. Jag ville bjuda Oat på middag  men ingen av oss hade lust att ge sig ut i regnet..... så det får bli i morgon eller en av de andra dagarna. Skulle vara kul att sitta bara vi och liksom hämta upp lite vad som hänt sedan sist. Hoppas det blir i morgon.


Gick till Restaurang Family, som ligger granne med Seaside, och åt en mastodont White Snapper och regnet bara vräkte ner hela kvällen.


Gick bort till Z-Touch Lipe Island Resort och försökte ta tag i de här sidorna, men det blev inte mycket med det.... Satt och talade med kocken som varit i Khao Lak under tsunamin...... Han miste ingen i sin familj men många vänner och berättade om sin oro i närheten av havet och så fort det hörs konstiga ljud.... Det var tungt att höra honom.... Men varken han eller vi kommer någonsin glömma. 


Dags för lite sömn


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar