25 maj 2015

Side Hill

Välkommen till Side!! 

Se så bra det kan bli med ospec.
Frukost på rummet, tog med några brödskivor, Philadelphia ost och ett par tepåsar för att slippa jaga iväg direkt.

Hamam är ett måste i Turkiet!! Det ställer till det att komma på nytt ställe, vet ju inte vilket hamam jag ska gå till. I-landsproblem, jag vet. Frågade en av killarna på hotellet och han fixade såklart till det, blev hämtad en stund senare.Han hade nog lite provision på den här, sade att jag inte vill till en av de stora, men det blev det.
Här börjar man med vanlig bastu, sedan saltrum. Vi var 5 som satt där, alla från Sverige, en mor och dotter och en svensk- bosnisk kille med fru som är på bröllopsresa och så jag då. Dottern säger att man ska skrubba med saltet. Ok då kör vi på det. Här ska skrubbas rejält. Helt plötsligt säger killen -men inte ansiktet. För sent, ansiktet är redan skrubbat. Saltet ska köra igång förbränningen säger han också, ok då skrubbar jag lite till då. Efter det är det ångbastu och svetten lackar. Dags för skrubb och jag är len som en babyrumpa igen. En skön stund på terassen innan massagen. Härligt! 
Men en sak borde de skippa, merförsäljningen av behandling. Hade läst om det på nätet så jag var förberedd på att det skulle komma. Under skrubben har tvätterskan konstaterat att det är massor av fel på mig, jag är stel och spänd både här och där, har ödem och jag vet inte allt. Jag skulle få hjälp med det för bara 500 spänn, jag som inte använder ordet spänn 😆😆 Surt när jag sade nej. Oljemassage 20 minuter och 20€ lättare plånbok. Inte den bästa hamamen,  helt ok.

De körde mig hem och jag blev avsläppt vid Migros, större supermarketkedjaa, så jag kan fylla kylen med massor av gott. Lite sol på det så känner man livsandarna börja leva igen
Lyckades efter lite letande hittade en restaurang i min smak, inget finlir här inte, ja inte var det illa men himla god mat. Fick till och med lite prova-prova-på portioner.
En tur till gamla stan, där finns all shopping i Side. Betydligt dyrare än Alanya, ja där har väl höjts sen sist men jag tror det är dyrare här. Lite kultur blev det också men det var för mörkt för foto. 

Ses i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar