24 maj 2015

Dags för Turkiet

Det är två år sen sist och nu är det dags igen. Bokade en sista minuten i fredags eftermiddag. Snälla arbetskamrater var med på noterna när den billiga biljetten dök upp (hade ju såklart talat om en vecka i maj när vi bokade sommarsemestern).

Mina två älsklingar, Agnes och Oliver var hos mig i helgen mmmm så mysigt. Men jag börjar nog bli gammal.... Jag packade innan de kom.... Det har aldrig hänt förr att väskorna är packade en hel dag i förväg. 

Det gäller ju att visa mormor allt man kan göra med paddor och telefoner så hon blir lite uppdaterad med omvärlden......
Många är så bekymrade att jag åker ospec. Men det finns inget att bekymra sig över. Visst, jag vet inte vilket hotell jag hamnar på, nej inte ens vilken ort, men det finns inget hotell idag som är så dåligt att det inte går att bo. Det brukar gå bra, ja förutom den fulla finskan förra gången och några små incidenter några andra gånger. Och den här gången har jag ju till och med lyxat till det med att, för 100kr, boka eget rum. Det brukar kosta en del så då struntar jag i det, men för det priset är det inget att fundera på.

Underbara vännen Anna ställde upp och körde till flygplatsen den här gången också. Annas son Victor och kompisen Cina var med på samma flyg.

Avgång 19.40, lite väl sent, och en försening på det kom vi iväg.
Grannarna på planet frågade 
-men när får du reda på var du ska bo då? 
Ja det är såklart en bra fråga, när man checkat ut väskan och kommer genom ytterdörren står reseledarna på rad. Där får man besked. Och det blev Side Hill Hotel i Side den här gången. Japp så får jag till slut se Side också. 

Trött och mosig tror jag att jag somnade vid 4......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar