26 maj 2015

På tur till Manavgat

Slut med latandet, på med skorna och ut på pw. 
Först lämnade jag mina nya handskar och pälsbiten, ursäkta alla pälshatare! till körsnären jag hittade på hemvägen igår kväll. Sen en repa längs Västra stranden. Uppdelat här också precis som i Alanya, men med namnen Västra och Östra stranden. Snacka om sillburk!! Tätt, tätt på rad ligger folk på dessa privata strandbitar. 

Japp vill man ligga här, och inte bor på något av hotellen, är det bara vissa bitar som är tillåtna och oftast med betalning. Resten får man hålla sig ifrån. Tråkigt! Om jag ska vara ärlig så är det ganska tomt på stranden... Ju längre bort man kom från gamla stan ökade storleken på hotellen. Mest hördes tyska och ryska. Kommer man närmare gamla stan är det mer skandinaver. Vi har visst inte de pengarna i vårt land 

Snabba ryck, han behövde bara 1 timmen på sig att fixa handskarna, sååå fina. 
Tillbaka på hotellet, genomsvett, efter nästan 1,5 timmes rastning. Frukost och poolhäng resten av dagen. 

Lite rastlös hoppade jag på en dolmus till Manavgat. Trodde jag, jag åkte åt fel håll. Men det blev lite sightseeing istället. Kom till slut till storstan, ja den är precis som vilken stad som helst. Vrålhungrig åt jag en kebab, det är ju trots allt kebabens förlovade land.
En tripp över den kända bron, och en promenad längs den otroligt gröna floden. Man ska helst åka på floden men jag var för sent ute, såklart.
Shoppingen är inte alls min stil, riktig turkstil på alla sätt.
Jisses vad många turkar som powerwalkar!! 
Och så finns det de som tar den enklare versionen.....
Lite te är väl ett måste kan jag tänka mig...
Lyckades hitta en guldsmed som fixar mina smycken. Det måste ju kännas rätt när man lämnar in dem och det gjorde det här. Han var till och med så bussig att han fixade dem med en gång för att jag skulle slippa komma tillbaka i morgon
Han har stärkt mitt armband, satte i två små stenar i ringen, fixade låset på halsbandet och rengjorde alla mina smycken för 70TL alltså under 300kr. Eftersom jag hade med en gammal ring och en trasig bit av armbandet så fick jag 140TL av honom. Ja jag vet, jag kanske hade fått någon krona mer i Sverige, men nu behöver jag inte jobba på saken. Och jag är nöjd. 
Inte nog med det, de körde mig hem också!! Så han var nog också nöjd. Prisförslaget i Side var 500kr plus mitt guld. Mmm så det här var betydligt bättre. Och de lovade garanti på arbetet. Då går jag anledning att åka tillbaka om det skulle vara så hahaha.

Så var den här dagen över och dags att inta vågrätt läge. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar