28 maj 2012

BADTUR TILL PSILI AMMOS

Väderprognos Samos -Sol!!! Tack för det :)

Stranden!!!! Så underbart :)

Idag åkte vi österut längs med kusten till en lite by som heter Psili Ammos. 

Visst är jag en underbar syn hahaha. Det var bara tvunget med lite fler kort från platsen som Eva, men rumskompis, hittat innan jag kom.
Vilka underbara vyer, önskar det gick att förverkliga allt, men foto gör inte utsikten rättvisa alls.


Vi stannade till för att fota och ojojoj så nära det var att handen åkte ut. Men ibland har man tur....... den gamla farbrorn, min ålder kanske ;D, kommer och tar oss med in och visar oss runt. Apelsiner, citroner och oliver oh så ljuvligt... Och ovanpå allt skickar han med oss 8 alldeles nyplockade apelsiner och en citron mmmmm så gott :)
Ja vad ska man säga??? Vackert!!!
Två länder på en bild. Längst fram den lilla Grekiska ön och i bakgrunden Turkiet.
Hårt arbete.......
Gissa att jag njuter varenda minut.
Den här badbåten kan man åka med från Pythagorion.
Härligt eller hur???? Här åt vi lunch :)
Alldeles färsk bläckfisk som sedan....
....hamnade här :)
:)
Massor av bläckfisk mmmmm räcker länge :) Bitte heaven
 
En liten vända till hamnpromenaden i Pythagorion och sedan bestämde vi oss för att köra säkert kort. Middag i Mytilinii. Deras tzatziki var ju bara så god :P Det verkar liksom lovande.
Och det var den idag också :)
Men tyvärr inte moussakan..... vi har inte tur med maten...... Men Mytilinii är i alla fall en urmysig by
Fotbollsdags..... Tur att de kör med samma program på båda restaurangerna i alla fall. TV apparaterna står precis bredvid varandra.
Igår bestämde jag mig för att ta semester, ingen blogg alltså, utan jag hade tänkt göra som alla andra..... läsa och sova :) Men det man inte gör idag får man göra...... mmmm precis. Så nu kommer inläggen om än lite sent.


Kram kram


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar