30 maj 2012

POOLHÄNG PÅ SAMOS

Tänk en hel, nästan, dag med sol.... härligt... Men det blir inte riktigt den där tryckande värmen utan till och med jag som alltid ska till havet klarade av poolen. Det är ingen trängsel med folk i alla fall. Stundtals var det bara jag som låg där. Inte sååååå konstigt, hotellet är litet och idag verkar vara stora "gästbytardagen". Äntligen är boken utläst. Jag är helt såld på Anne Holt så det får bli en till av henne :)

Och så var det dags för Eva att bege sig till Sverige. Det är riktigt tomt och tyst i rummet nu. 

Idag har jag haft kontakt med Sannah som jag träffade i El Nido i vintras, det ser ut som jag kanske får lite ressällskap i vinter, trevligt. Hoppas verkligen vi får ihop det :)

Efter en heldag vid poolen var det Pythagorion nästa. Kan bara erkänna att jag blev lite lat av allt åkande med motorbiken. Det känns tråkigt att gå, så jag har hyrt en cykel för 5EUR/dygn. Det går inte lika snabbt men det går i alla fall fortare än när man går ;D

Man blir lite hemmablind, har bara svischat förbi en utgrävning precis bortanför hotellet.... Kultur alltså.... Ett romerskt bad.
 Något för svenska brandmän kanske :) 

The Castle
 och kyrkan ligger bredvid varandra högst uppe på en kulle...
Tände ett ljus för de mina, saknar dem otroligt....
Fantastisk utsikt.... hade tänkt skippa kulturen idag men är glad att jag inte gjorde det
Och så var var jag nere i hamnområdet igen, det är sååå mysigt. 
Träffade på två finska kvinnor som bor på hotellet, de kom idag, och gick runt med dem ett tag. Men ärligt, jag blev inte sen alls.... ville inta vågrätt läge :)
Måste bara visa den fantastiska internet täckning som finns på hotellrummet. Här är enda stället där jag har kontakt nästan hela tiden. 
Och nu är det Anne Holts bok som gäller :) Ny dag i morgon..... den sista.


Kram och god natt


Bitte

2 kommentarer:

  1. Ja du verkar ha fått ut mycket av en vecka på Samos, så det är nog dags för dig att komma hem nu. Det är så jä.... tomt på Netto ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha ja det kan man väl lugnt säga, att jag hunnit med mycket alltså :D Men vi ses snart igen :)

      Radera