27 maj 2012

SAMOS - OCH IDAG VAR DET DAGS FÖR NORRA DELEN AV ÖN

Väderprognos Samos -SOL!!!!!! Äntligen!!!!

Frukost på balkongen, i värmen :) och sen raka spåret ner till stranden.
 Åhhhh så härligt!!!! Men bada var bara att glömma brrrrrr :(
Efter en härlig dag fick det bli varsin Gyron mmmmm innan det bar iväg norröver med den hyrda motorbiken
Vilken tur för mig att jag fick en rumskompis med MC kort!!! Det finns scooter men försäkringen gäller inte om man inte har MC kort :( och det har ju inte jag. Kan också bli böter på 300 EUR om man blir stoppad..... känner jag inte för alls. 
Utsikt över Pythagorio
Utsikt över Samos stad
Här är vi på väg upp mot Manolates. Byn ligger på nästan 400 m höjd. Stackars Eva är fruktansvärt höjdrädd så det var verkligen att utmana sina rädslor för henne :)  
Här har vi kommit till byn Manolates. Det kommer massor av bilder så titta och njut.
  



  


Det gick inte att säga nej till äppelkaka och riktigt gott grekiskt kaffe, med ännu mer sump än sist :D
Här promenera jag nerför berget. Eva var helt förstörd med sin höjdskräck och fick ta motorbiken bit för bit i sakta fart. Men det var helt underbart att röra på sig efter att ha legat på stranden och sedan kuskat runt. För att inte tala om när man går igenom näkergalskogen. Jösses vad det kvittrar :D 


När vi kom ner från Manolates körde vi till Agios Konstantinos som ligger rakt nedanför. Guuuud så tråkigt det verkade :D Kan ju var att säsongen inte kommit igång men nu var det helt ocharmigt
Vi körde igenom Kokkari och här känner jag att det skulle vara ok om jag hamnade. 
Samos stad, inget som jag blev fascinerad av
Tillbaka i Pythagorion
Meze, ska jag vara ärlig......jag vet nu vad jag inte ska beställa i fortsättningen.....
Pythagorion by night 
Och nu sitter jag och ser på när Loreen och Sverige vinner Melodifestivalen!!!! 


Men det är också dags för lite sömn. Ny dag i morgon.


Kram kram


Bitte

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder.....jag längtar!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!!! Jag med..... jag menar längtar till nästa resa ;D

      Radera