29 maj 2012

SAMOS - SOL ELLER INTE SOL

Hej hej!!!

En dag med fel beslut :D men bra ändå. Varför?? Eva åker hem i morgon och då gäller det ju att få ihop dagen med shopping, sol och allt annat. Vi tog shoppingen först och hamnade till slut i Samos stad och solen sken.....Men det var då det.... Och inte blev det shoppat något direkt heller....

Här är vy över Samos stad. Vi körde igenom den gamla delen av staden, Vathi, som ligger till höger på bilden på väg ner. 
 Den här kyrkan tycker jag är riktigt vacker
Ser nästan ut som i Sällskapsresan I :D
Idag fick jag en lite bättre bild av Samos stad än häromdagen. Den känns trevligare. Massor av gågator och småaffärer med massor av krafs. Jag älskar att shoppa men hade inga problem att låta bli. Det är ju inte så heller att man känner att man gör några fynd precis. Dyrt med det mesta.
Så har jag till slut provat Stifado som Anna rekommenderade, gott var det :)
 Dags för sol hahaha, mulet var det... Men här är poolen på vårt hotell.
 Testar mig fram lite med nya kameran :)
Ja eftersom det nu ändå var mulet åkte vi tillbaka och köpte lite mer olja, fikon och tvål. De där fikonen är inte att leka med, jag lovar.....
Och så tittar lilla solen fram igen..... Snabbt tillbaka och ut till poolen!!! Herregud!!!

Dags att lämna tillbaka moppen, tråkigt. Men ännu tråkigare att Eva åker i morgon. Det har funkat jättebra de här dagarna. 

Och så var jag ju bara tvungen att visa henne den gamla affären och där passade jag på att köpa lite grekiskt kaffe. Få se om jag lyckas få till sånt där kaffe med sump.
Idag var det till och med tre fåglar på plats....
Hamnpromenaden. 
 Sista måltiden för Eva. 
Fisk och skaldjurstallrik. Det var bara såååå gott!!!! Önskar att jag kunde få till en bild där det kommer till sin rätt....
Och det här är sista bilden för idag. Och med den ska jag gå och sova. Äntligen :D
Kram kram


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar