14 maj 2013

KONAKLI OCH ALANYA

God morgon!!!

Turkiet gillar att upprepa sig på den här resan. Det är mulet :(

Ok.... på med skorna och dags för lite rastning av Larssonskan. Det är 4-5 kilometer in till Konakli så det kunde ju vara en bra start på dagen. Vägen är inte den roligaste, motorväg, och jag saknar min fruktdam på Koh Chang. 

Men ibland har man tur, då tittar lilla solen fram igen. Hade jag haft en gillaknapp som på Facebook att jag tryckt på den :) Försökte hitta en strand att ligga på men nu är det visst så att den mesta delen av stränderna bortåt Konakli tillhör de olika resorterna. Jag frågade mig fram och några killar i ett par butiker smusslade in mig på området :D Så helt plötsligt låg jag på en resortstrand med en hel massa all-inclusive gäster från Ryssland. 

Men så var det då det där med skyddsfaktor, den var kvar på rummet för det var ju mulet. Där låg den ju bra. Men molnen kom ifatt mig efter ett par timmar så jag hann aldrig bränna mig. 

Här är stranden där jag inte skulle vara ;D Här är den nästan tom eftersom solen försvann. 
På väg upp igen.... ser helt ok ut.
Hotell så lång ögat når
Lite kultur måste också med. En alldeles nybyggd moské i Konakli. Var inte ok klädd så jag var aldrig inne.
När man kommer till Konakli, från Alanya, är början helt uppbyggd för turismen. Massor av butiker. Fortsätter man sedan lite längre bort har vi delen för de bofasta. Lugnare och med lite mer vanliga affärer. Och helt annat utbud och priser. Men det är visst kört att kunna köpa en liten bit fetaost som jag längtat så efter. Allt är nu färdigförpackat i stora förpackningar. Ja vem vet, det kanske finns men jag har inte lyckats hitta det än.

Dags för lite mat igen. Bad om kyckling och grönsaker. Ut kom också deras goda bröd, vem kan då låta bli :) ja inte jag i alla fall.... blir som sagt mycket kyckling.
Lite turkiskt te på maten är ett måste här
Fullastad med frukt, grönsaker och vatten fick det bli en dolmus tillbaka. 

Idag hade vi fått städat. Kolla min söta "särk" :D Jajaja jag vet, jag är 57 och har en tröja med figur på magen. Men det är det ingen som ser, förrän nu då...
Inget regn, inte mörkt, ja då kan jag till och med ta ett foto på utsikten från rummet.
och här kommer ett par från hotellet
En dolmus in till Alanya. Ja det är såhär de ser ut.
Passade på att gå inom guldsmeden och lämna in lite smycken för lagning. När jag visade honom fotot -I look handsome :)
Blev sedan tvungen att låna ett paraply för duschen gick igång igen. Shit vad det kan blixtra på de här breddgraderna. Blåste ordentligt så alla i affärerna sprang som tokar för att plocka in allt och stänga för att inte få allt förstört.

Provade lite jeans men det blev ingen affär. De satt snyggt men jag gillar inte när de kallar mig darling. Jösses vad jag fått skinn på näsan på gamla dar.

Det äter vi på...... synd bara att jag inte tog foto på servitören, han var så "söt" i sin alldeles för stora kostym.
Eftersom det mesta är stängt och jag mätt var det lika bra att bege sig tillbaka till hotellet. Och se där, nu är jag färdig med både gårdagens och dagens inlägg,

God natt dag att sova

Kram

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar