15 maj 2013

SOLEN VÅGADE SIG FRAM I KONAKLI

Nu räcker det!!! 
Ja med regn alltså :( Tycker det blir lite tråkigt i längden men det går ju inte att göra något åt. Det är bara att gilla läget. 

Så på med skorna och ut på vägarna istället. Hörde av guiden igår att det ska finnas en utsiktsplats på vägen mot Konakli så varför inte..... Uppför var det som gällde alltså.

Tycker det är lite coolt med kombinationen kossor och stora flotta hotell :D
Detta får man väl säga är en baksida man inte ser så mycket av i alla turistkvarter..... Ja det bor folk i huset, med en liten parabol, såklart, på baksidan.
Det blir nog fint när det blir klart på den där utsiktsplatsen.
 Sådana här träningsredskap ser man lite varstans utmed vägarna.
Kan inte hjälpas, allt blir mycket finare med klarblå himmel, så lusten att ta foto infann sig inte. Även om det ser ut att finnas en chans. Men det blåser kallt......

Det här är i alla fall utsikten mot Konakli. Hotell efter hotell hela kustremsan.
Kan tänka mig att det är riktigt mysigt här uppe med gott väder och lite gott att grilla på grillplatserna som finns utställda.
På tillbakavägen, vid huset jag fotat på vägen upp, kom den här lille killen och gav mig två små gurkor. Men att fotas var inte så kul :D
 Kunde inte låta bli utan smög in i en trädgård för att ta de här korten 
Ingen trängsel på stranden här inte :D Man kan väl nästan säga att det var jag och jag... Ja fast någon till kunde jag skymta. Shit vad kallt!!! Låg fullt påbylsad i luvtröja och träningsbyxor med näsan i vädret när solen jobbade på att komma fram. Skam den som ger sig!!! Till slut fick jag lön för mödan :) Wohooo solen och jag lyckades få ihop det!!!! Skyddsfaktor ratas stort i det läget så nu ser jag ut som en tomat i ansiktet, igen...... 

Kan undra jag om det här också är en strand som tillhör resort anläggningen. 
Tillbaka på hotellet möter den här synen mig. Visst är de gulliga med sina figurer, handdukssvan.
Snabb dusch och in i en dolmus till Alanya. Gick åt motsatt håll idag och hamnade utanför turiststråket. Gillas. Barnklädesaffärerna såg ut så här. Kan se min lilla Agnes, prinsessan, bland alla dessa klänningar.
Hämtade mina smycken och är helnöjd. Mitt guldarmband är lagat och förstärkt på vissa bitar, en ring förstorad, en ring lagad, ytterligare en ring hade en liten diamant som saknades (dyraste biten) och tre vitguldsringar rodinerades. Plus att övriga ringar och halsbandet också putsades upp. Smyckena ser ut som när de var nya. Allt detta kostade 100TL, alltså 400 SEK. Bra pris tycker jag. Jag vet inte, det kanske går att få billigare, men jag är nöjd. 

Granne med guldsmeden ligger restaurangen jag ätit på några gånger tidigare.
De flesta är nya men ägarens son och en kock är kvar. Och javisst kände de igen mig :D det är ju trots allt nästan två år sedan sist och det passerar ju en del människor... Sist jag var här hade jag ju inte börjat blogga än. Strax innan jag gick dök även ägaren upp och javisst kom han också ihåg mig.
Kocken, i rött förkläde, ringde Jakob. Jakob är en kille jag lärde känna för två år sedan. Han hjälpte till att tolka hos den turkiska familjen jag lärde känna då också och vi blev vänner. Tyvärr är familjen i sin hemby. Men en snabb "fika" med turkiskt te blev det tillsammans med Jakob innan det var dags för dolmus tillbaka till Pascha Bay och vågrätt läge. Foto missade jag.

Jag känner att det inte är mycket som flyter på den här gången och mina inlägg är ganska tråkiga. Men så är det ibland, bättre lycka nästa gång.

Sov gott mer kommer i morgon :)

Kram kram

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar