17 maj 2013

PASCHA BAY, ALANYA

God morgon världen!!

ÄNTLIGEN!!!!! Solen har kommit till mig :) Det gav utdelning med alla mina böner till högre makter :D 

Så nu börjar vi från början med bilderna...... För visst är det som jag skrev tidigare att en klarblå himmel ger mycket bättre bilder.

Idag blir det ingen powerwalk, näst sista dagen och jag har knappt legat i solen, så nu jädrar anåda skall det pressas. Fram med 80-talsstuket, det fattas bara svetsarolja. Fast det är klart, om jag smetat på det så hade nog inte livet blivit så roligt..... Några dagar har ju solen tittat fram på förmiddagen när jag varit ute och gått så nu tar jag ingen chansning.
Poolområdet men de konstgjorda blommorna fanns inte på plats i dag för att ha i förgrunden på fotot.
Stranden here I come!!!

Stranden här är bättre än inne i Alanya men, precis om där, ofta med höga vågor och strömt. Man åker som en vante. Fortfarande är det för kallt för mig att hoppa i, mina bad har sträckt sig till att jag tvättat händerna när jag ätit min  frukt. Där baske mig går gränsen..... Men det är ju badkrukan Larsson det. Det finns ju en och annan som badar, om inte annat så barnen. Ska jag vara ärlig hade nog jag varit lite orolig om jag haft med mina små och de skulle gett gett sig ut.

Träffade Efva från Järvsö på stranden. Herregud, vi bubblade på med en gång som vi känt varandra i all evighet :D En helt underbar person. Efva reser också ensam och vi säger skit också att vi inte träffades tidigare. För att inte tala om vad trevligt det varit om det var vi som hade fått bo ihop. 

När Efva gick upp för lite siesta gick jag på fotorunda, jag menar jag måste ju ha något att visa här..... ;)

På väg ut på piren/bryggan som man kan boka in sig på för 13TL/dag eller 70TL/vecka.  Säkert jättehärlig när det är stekhett på sommaren. Och om jag ska vara ärlig så var den härlig nu med den stund jag låg där :) 

Om jag förstått saken rätt skall det också vara barnfri zon. Eftersom det är otroligt mycket barnfamiljer här så kan vara bra tycker jag. Älskar barn men det är skönt att vila öronen ibland. Hoppas att barnfamiljerna nu inte blir kränkta av den åsikten ;D
Ja lite fötter får vi ju ha med även på den här resan :D
Och så lite kultur, men jag vet inte vad det är för ruin. Spelar roll.... Jag tycker den är fin. 
Tänk vad härligt, en hel dag med sol!!!! "Lite" svedda gjorde vi oss i ordning och åkte in till Alanya för en god middag.

Det här är underbara Efva som jag nu lärt känna.   
 Japp samma mat som går, men det är helt ok.... jag älskar de där spetten
Det här var gott!!! Kommer inte ihåg vad det heter men smaken den kommer jag däremot ihåg :D Det är lammfärs i rullen, som är kebabbröd, tomat och en jättegod yoghurt till. Jag brukar vara sådär till lammfärs men det här var riktigt gott.
Nej nu var det allt dags att gå..... 20 meter blev det.....

...sen blev vi bjudna på ett urgott kanelte mmmmmm
 Kolla in färgen!!! 
På det blev det faktiskt shopping av ett par jeans :) Efva tyckte de satt snyggt och jag slog till för 100TL. Jag tycker egentligen att det är för mycket för ett par jeans härnere men behöver brallor så det fick bli så. 

Söt eller hur.... ja papegojan alltså :)
Trötta och mätta åkte vi tillbaka till Pascha Bay.

I morgon är det dags för min sista dag. Känns urtråkigt nu när jag träffat Efva.
Det är lite lustigt att det blev just en Efva, det var ju en annan Eva jag hade som rumskompis på Samos.

Sleep tight så ses vi i morgon.

Kram kram

Bitte

2 kommentarer:

  1. Ja Bitte ett underbart möte människor emellan. Helt rätt. Fin blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Javisst är det fantastiskt :)

      Radera