19 maj 2013

BYE BYE ALANYA

God morgon!!!

Dags att åka hem :( Tänk vad tiden kan gå fort. 

Det blev ju inga presenter till mina små hjärtan igår, fy sjutton vad det kan få mig att må dåligt. Lite svensk kaffe på rummet hos Efva och nej det är No mercy, det är bara att ge sig iväg ut och åka till Konakli. Och ibland har man tur, på andra sidan vägen finns ett par små affärer och jag hittade lite småsaker som känns ok. Nu kan jag åka hem.
Och så blev det lite turkgodis också, så att jag helt säkert inte går ner något hekto.
Men först en liten tur till stranden, det är ju "nästan" en hel timme kvar tills bussen går och jag är nästan färdigpackad.
30 minuter kvar till transferbussen kommer :D Det gäller att ta tillvara på varenda minut.....
Fy sjutton vad tråkigt det är att lämna dig. Ha en underbar vecka!!! och Efva, sola lite för mig också.
 Och med 20 minuter kvar tills bussen går vill det till att skynda sig lite :D
Stora steg upp på rummet, på med paltorna, ner med resten av grejerna, hejdå till rumskompisen och iväg..... Jadå jag hann i god tid, bussen hade inte ens kommit.

Bye bye Alanya
Bye bye Efva

På bussen träffade jag Marie, som också reste ensam, och har bott på Club Dem ett par kilometer bort. Konstigt egentligen att de inte lät oss bo ihop eftersom vi kom samtidigt. Jag lär nog aldrig förstå hur resebolagen tänker. Fullt snack hela vägen så resan gick fort.

Väl på flygplatsen fick vi, Marie och jag, till att börja med inte checka in. Vi var inte med på listorna och planet var fullbokat. Hoppet steg i Larsson, ooooo kör ni tillbaka mig till Alanya nu :) Men nej då, det var bara olika datasystem som inte snackar med varandra. Vi kom med planet. Alla kändisar var med på planet hem också.

Vilket härligt väder i vår underbara stad :) Pingstafton med strålande sol och 28 grader varmt. Kan det bli bättre! I morgon blir det beachen i Halmstad. 
(Så blev det inte alls, jag tog med det dåliga vädret hem. Regn och åter regn var söndagens väder. Ja resten av veckan också för den delen)

Snälla vännen Anna stod på flygplatsen och väntade på mig. Än en gång tack!!! Du är underbar :)

Ja det var den resan det. Nu får vi se om det blir någon mer resa innan vinterns semester.

Over and out för den här gången.

Kram kram

Bitte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar