12 maj 2013

OSPECAD RESA TILL TURKIET

.....var det ju den här gången :)

Min underbara vän Anna kom, som vanligt kan man nästan säga vid det här  laget, och körde mig till flyget. Tack snälla!!! 

Det är bara så härligt att kunna åka från vår lilla flygplats. 5 minuter så är man på plats. Jag kan ju faktiskt ta min väska  och gå om det skulle vara så.

Snabb incheckning och sedan är det idel kända ansikten. Gamla ungdomskompisarna Anita och Jörgen "Jugge" var de första jag träffade. Anita mötte jag på språng häromdagen, men Jugge har jag nog inte sett sedan sjuttitalet  Fy sjutton vad länge sedan det låter. Men det var jättekul att se dem och samtidigt blev jag uppdaterad på vad som hänt en hel del gamla kompisar. Anna och Bosses vänner Marita och Kjelle, som jag ju också träffade Bang Saen i vintras, skulle också till varmare breddgrader. 

Sen kunde jag inte låta bli att skratta, Micke en kille som jag suttit bredvid på mina båda tidigare resor från Halmstad till Turkiet var också på plats. Han hade svårt att placera mig och jag tror inte jag går in närmare på varför hahahaha. Ok då,alkohol....... 

En resa på knappt 4 timmar och så var vi framme i Antalya 00.05. Vet inte om jag skall tycka synd om oss runt omkring eller den unga mamman som reste ensam med tre små barn. Den minsta flickan gastade för fulla muggar. Att sedan ensam gå av planet med packning, minstingen på armen och mellanbarnet som sov och också skulle bäras, ja det säger sig själv hur lätt det är. Ett förvånat litet barn satt alldeles tyst på min arm när vi gick ut....

Senare gick mina tankar till diskussionerna om barnfria hotell och flyg. Många menar att det är diskriminering, men det vete sjutton det. 

Jag får bo på Pascha Bay, 1 mil utanför Alanya, igen. Helt nöjd med det :) 

En mindre lustig bussresa på några timmar klarar vi också av innan vi är framme. En flicka grät nästan hela vägen för hon hade ont...... eller om den nu var så att hon var trött, jag vet inte. Puh..... Det ska bli skönt att vila öronen.

Kommer att dela rum med en dam från Finland som anlände 2 timmar senare. Det ska nog gå bra, vi har en tvårumslägenhet. Eftersom jag kom först lägger jag rabarber på sovrummet. 

Här kommer en bild från förra gången jag bodde på Pascha Bay (klicka på namnet så finns en länk om du vill se mer) 

Slut för idag, nu är klockan 04.00.

Kram

Bitte

2 kommentarer:

  1. Hej Bitte! Vilken tur eller otur att du har hamnat på samma ställe. Ojdå, vad det händer mycket när du reser. Barnfritt det är bara att gilla läget..... Vet inte vad det är med dator, det jag skriver bara försvinner, hoppas att du får något meddelande av mig. Gör ett nytt försök imorgon. Ha det riktigt GOTT! Kram från mig Katarina E

    SvaraRadera
  2. Hej Katarina!

    Visst fick jag ditt meddelande :) men ok, jag vet ju inte vilket av dem..... Jättekul att höra av dig.

    Jag tycker det var tur att hamna här igen. Pasha Bay är jättefint. Men det är klart kanske är det bäst för barnfamiljerna, men jag sköter mig själv.

    Ha det gott!!! och kram kram

    Bitte

    SvaraRadera