10 december 2013

On my way to Bangkok, igen......

2013-12-08

Äntligen på väg igen, väntan har varit lång.... Allt har för och nackdelar när man bokar tidigt. Lång väntan men samtidigt något att se fram emot.  One night in Bangkok bokad och sedan får vi se vart vinden blåser. 

Önskar att jag kunde bli en sån där som är färdig i god tid inför resan också. Men nej då det går bara inte. Fullt ös hela dagen igår, med fortsättning idag, med tvätt, strykning, ja man måste stryka lakanen också.... bädda rent, matlagning, växla pengar, handla, fixa lösenordet på paddan i butiken, eftersom det naturligtvis försvann ur huvudet i all stress, packa, städa och ja nu är allt diskat i alla skåpen..... Hur korkat är inte det........ Och på det alla samtal och sms som skulle besvaras och grannen som ska testa hur FaceTime fungerar...... 😃 Puh!!! Det var skönt att sätta sig på tåget och konstatera att nu kan jag inte göra mer.

Min gulliga vän Anna försåg mig med lite julgodis, tack snälla! -här får du lite gott, sånt jag vet att du gillar. Du får göra som du vill med det. Mmmm det kan man lugnt säga. Ingen risk att det blir gammalt om man säger så......

Lyckades pricka in dåligt väder på avresedagen den här gången också. Chansar inte utan tar sådär vuxet ett tidigare tåg. På tåget till Köpenhamn, efter samtal till mina små älsklingar, tar jag tag i saken och ringer AK, en gammal Grancan kompis från 80-talet som bor i Malmö. Vi hade inte setts sedan i början på 90 talet. Vilket underbart återseende!!!!! Tack AK för en jättemysig fikastund. Det får inte ta över 20 år tills vi ses igen.

Efter en massa bubbel var det dags att åka över till Köpenhamn. Allt enligt tidtabellen, ja förutom att jag hade för mig att det var avresa 18.05 och inte som enligt biljetten 18.25. Så kan det också gå. 

Turkisk Airlines är helt ok att åka med, ett par timmar i Istanbul. Sitter mätt och belåten på planet mot Istanbul. Önskar att jag hade en övernattning, eftersom jag aldrig varit där. Men, men man kan inte få allt. 

Så har den 8:e december gått över till de 9:e. På planet var det säkra kort med insomningstablett direkt, åt lite och vaknade av att den halvätna maten var borta, men med ett smörpaket med smält smör i handen 😯 Men det var skönt att sova iaf.....

Allt för idag, mer kommer snart. Och jag som fotar så mycket har inte tagit en enda bild, lovar bot och bättring omgående 😆

Kram kram från Thailand

1 kommentar:

  1. Det var kul att höra ifrån dig alltid lika kul att läsa ha det så bra och tavhand om dig krsm kram /Anna J

    SvaraRadera