22 december 2011

El Nido.....

Idag har det inte varit många knop på Larsson!!!! 

Vaknade med ett ryck 7.30 och inte en människa var på benen.... Allt var alldeles mörkt i rummet, kolsvart, för de stänger av elen klockan 6 på morgonen. Det hade ju jag glömt, men har ju som tur en liten ficklampa med mig, ja för rummet har inte fönster. Känns ok att flytta i morgon. Somnade om och lyckades släpa mig upp 12.30 hahaha. Men vadå, det är ju min semester eller hur? Då var jag ju bara tvungen och gå ner till havet, det måste utnyttjas.... låg där till 5. 

I kväll har jag gjort foot-spa, hon fick jobba för pengarna, pedikyr och helkroppsmassage ajajajaj och börjar känna mig som människa igen för 850 pesos (140 kr). Jag har nog lärt mig växlings-kursen när det är dags att åka vidare.

Samtidigt som jag fick massage låg en herre bakom nästa skynke, stackars den som är gift med honom, om han nu är det....Han snarkade så  väggarna skakade. Halva byn var utanför och skrattade :O

När allt var klart träffade jag på en Nicoline från Nederländerna och hennes pojkvän Eric som jobbar med island-hopping turer för Spider. Lyckas jag vakna åker jag ut med henne och ett gäng pinoyer-Filippinare på island-hopping i morgon.

De här bilderna får tala för sig själva tycker jag:
Ja fast inte den här kanske på Rovic´s. Det ser faktiskt värre ut än vad det är.
Idag fick det bli mat från ett riktigt "hål i väggen" fried noodles, men som inte är det eftersom här heter det något annat, Pancit Canton någonting som kostade P65 (12 kr) Plockade bort köttet för det såg lite suspekt ut.... Jag som äter det mesta.......
Nej mina vänner, du är det bädden som gäller. Jag skall ju upp för island-hopping Tour A i morgon.


Sov Gott alla och kram kram


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar