25 december 2011

PÅ TUR IGEN..... LA LAGUNA BEACH, EL NIDO

Ny dag nya mål..... 


Äntligen utcheckad från El Nido Beach Hotel :) 


Ny tri-cycletur, den här gången söderöver till La Laguna beach. Vi hade tänkt gå inom marknaden men var sent ute så det fick bli bara strand. Hur ledsen är jag för det på en skala? Har aldrig varit så vit efter så många dagar på en semester med sol!!!! Skandal!!! Men det är klart, jag har ju lite tid på mig... 


Vi stannade först till vid en utsiktsplats så vi skulle få fota lite.


Coron-Coron Beach
La Laguna Beach
Bea på La Laguna Beach
-Du tycker ju om tokiga foton, så nu ska du få det sade Bea och tog de här 2 av mig.
Jag har aldrig varit någonstans där de så verkligen älskar att bli fotade. Ser de en kamera kommer en massa springande. Höjdpunkten blir när de får se fotot. Vuxna som barn.
Man får se mycket när man är ute på det här viset.
Så fattig men ändå stolt. Hon visade oss glatt maten hon höll  på att koka till barnen. När jag promenerade runt frågade hon om jag sett orkidéerna och visst hade jag det.
Vad säger ni om den här spisen??? Ingen induktionshäll här inte.....
Så stolt över sin lilla affär.....

Det här är ett av mina som Bea säger tokiga foton
Dagens lunch. Men tro inte att det är billigt att äta på de här små restaurangerna, det är som att äta på "lyxrestaurangerna" inne i byn...
"Taxihållplats".....
Klockan 3 blev vi hämtade igen och åkte tillbaka till El Nido. Time för hämtning av väskorna på El Nido Beach Hotel, och in på nästa ställe. Äntligen en bambuhydda :D Äntligen lite luft, det blåser ju rätt igenom ;)

El Nido down town
På väg in till min lilla bambu bunglow för de 3 kommande nätterna..... Även här betalar jag 1000P.
Så här ser det alltså ut invändigt.  Inget fancy men helt ok :) 
Utsikten från min veranda. 
På kvällen träffades vi alla fyra igen Nicolien, Erik, Bea och jag för middag. Åt bläckfisk som var så vansinnigt god att jag bara satt mmmmm mest hela tiden och hann knappt äta. Efter middagen var Bea och jag omigen en tur på Alternativ och tog varsin Ice-coffee, som bara var ännu bättre än igår :) På Alternativ bor Sannah från Stockholm under 7 veckor och vi bestämde att jag ska komma inom i morgon så vi kan tjattra lite. Kul :)
Ja det var nog allt för den här dagen det :)


Ha det gott och kram


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar