19 december 2011

Köpenhamn - Kuala Lumpur

Resan från Köpenhamn till Kairo gick hur bra som helst. Jag blev uppgraderad till businessclass, tack för det Egyptair! Jag kan lätt vänja mig vid att resa så ;) 

Efter några dryga timmars teknisk landning, ja det kallas tydligen så när man släpper av resenärer, i Bangkok åkte vi vidare med halva planet tomt. Oh vad skönt att sträcka ut sig på 3 säten :D

I Kuala Lumpur, eller KL som alla säger här, hade jag siktet inställt på fish-spa och massage, precis som förra året, och så har de lagt ner stället!!! Kan man reklamera någonstans?!?!

Tog sky-train tillbaka till hotellet. Det var inte det lättaste, jo tåget var hur enkelt som helst, men att hitta rätt till hotellet var värre. Försökte få hjälp av personalen på stationen och hade till slut en hel samling kvinnor runt mig som inte hade en susning hur de skulle tyda min stora karta och hur jag skulle gå de 600 meter som det är till mitt hotell Maytower Hotel. Någon försökte med att hotellet inte fanns..... visst är jag förvirrad, men jag hade faktiskt varit där och checkat in....Försökte med en taxichaufför, men han föredrog att fortsätta sova. Det slutade med att ett ungt par följde mig med varsin mobil med GPS hahaha... KL i ett nötskal......

Det var såååå skönt att komma tillbaka till hotellet, ny resa i morgon.
Kuala Lumpur Tower
Petronas Twin Tower
LRT
Kram


Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar