26 december 2011

ISLAND HOPPING Tour A I EL NIDO

Idag var det dags för Beatriz att lämna El Nido, hemresedags. Te hecho de menos Bea.

Börjar vänja mig vid El Nido-tid, vilket vill säga gå upp innan jag någonsin skulle drömma om att gå upp på en semester. Gick ut på en liten tur i byn och stötte på Bea som redan hunnit äta men hon följde med när jag slog till på en frukost för en gångs skull.

Vädret är så sådär, det blåser en hel del och är mest mulet, igen :( Ön har verkligen inte ståtat med sitt bästa väder sedan jag kom. Men, jag är ändå tacksam eftersom tyfonen som dödade över 400 personer i södra Filippinerna, framförallt runt Mindanao, skulle passera ön Palawan men här uppe har den inte synts till. Så att det är mulet kan man stå ut med.

Efter att jag vinkat av Bea vid bussterminalen hjälpte Erik mig så jag fick följa med på ytterligare en tur. Alla turer hade gått under tiden jag var iväg. Men han hittade omigen en familj som skulle ut och de var gulliga och lät mig följa med. Tour A blev det den här gången med small lagoon, big lagoon och några fler som jag inte minns namnet på. 
Ingen tvekan om postgången här inte.....

Här kommer vi till Small Lagoon
Här är alltså "small lagoon" Man kryper igenom hålet för att komma in. Kan säga att jag har ordentligt uppskrapade knän
Lunchdags, redan på första stoppet. Men maten var inte som Eriks :)
Om i fall att....
Nästa stopp: Big Lagoon 
Bara så vacker och den kommer inte alls till sin rätt på fotot..... Det är här "Robinson" "Survivor" har en hel del av sina tävlingar 
Efter Big Lagoon åkte vi iväg och snorklade. Det gungade rejält!!! Barnen matade fiskarna och lilltjejen i familjen kom i och snorklade tillsammans med mig och var överlycklig :) Men något var inte helt ok, inte alls ok..... Vi fick bege oss tillbaka..... Vi trodde alla att det var sjösjuka vi två hade.... För henne vet jag inte eftersom vi skildes åt, men för min del hua..... det var mer än så

Så kan det också gå...... men det går över :)

Kram kram

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar