12 december 2012

121212 ON MY WAY TO BANGKOK

När det började snöa i förra veckan, ja jag verkligen hatar snö och kyla, jajaja det är bättre än slask och alldeles grått visst, men någon måtta kan det väl ändå vara. Ni vet när bilen inte startar, just då när den bara måste  och det inte räcker med startkablar utan grannen talar om att -Bitte det är dags att byta batteri….. Och -nej Bitte du ska aldrig hälla något annat än bensin i bensintanken?!?!?!? Skulle jag inte?!?!?! Vilken tur att bilen funkat i 10 år då!!! Jag och bilar hör inte ihop. En ratt, fyra hjul, en tuta och sen kör vi. Ja med lite bensin då och då såklart. Men tanken som tröstade då var -det är bara drygt en vecka kvar, sedan är det över för i alla fall ett tag :)

Allt är ordnat hemma, julen firad med mina älskade älskade barnbarn. Underbara grannarna Hayley och David ser till både lägenhet och bil, vilken tur jag har som fått dem till grannar :). Och så har jag snälla kompisen Anna som kör mig till tåget och tar hand om min jacka så jag inte behöver släpa runt på den. Bestämde i sista stund för att ta med västen, tur skulle det visa sig.
 Är hon inte för söt vår lilla tomte :)
Och nu är jag då on my way to Bangkok…… Började bra med en latte och kanelbulle från Pressbyrån, den där stora med massor av socker på. Många skålar för att fira att semestern börjar och jag firar med kanelbulle hahaha

Men så enkelt ska det inte gå…. När vi närmar oss Helsingborg meddelar de att tåget är trasigt och att vi ska byta, ingen fara, lätt fixat. När vi kommer på tåget meddelar de att alla tåg till Köpenhamn/Kastrup är inställda på grund av bombhot :( Jaha det var ju därifrån jag skulle åka…. Men det löste sig ju också med bussar…. Men shit vad kallt det var att vänta utomhus på att bussen skulle behaga komma. Det var tur att jag litade på magkänslan och tog västen J:) Massor, jag menar verkligen massor, av folk och då helt plötsligt vänder oturen jag haft senast tiden, bussen stannar precis framför mig :). Jag ska bara tillägga att jag hade vassa armbågar ;) Sen har allt bara rullat på…… 

Den här gången åker jag med Austrian så en mellanlandning i Wien blir det först. Måste nog säga att jämfört med Qatar och Egypt, som jag åkt med de sista gångerna, så känns detta som Ryanair….. Middagen som serverades var inte klackarna i taket precis :D Lyckades till och med sova ett par timmar och sedan var det dags för frukost. Och så var det inte längre 121212 utan 121213 med nya äventyr på G. En natt är bokad i Bangkok sedan får vi se. 

Framme!!! Med airportlink in till stan, det finns två numera, den vanliga som tar cirka 30 minuter med flera stopp för 45Bath och en ny expresslinje utan stopp för 90Bath. Lite skytrain och tuk-tuk på det så var jag framme vid Silom City Hotel, ok men inte mycket mer. Men en stor matmarknad strax utanför var inte helt fel och där fick det bli en stor Red Snapper, som jag bara älskar och Morning Glory till det. Ja det röda som ligger och simmar i såsen bredvid och i Morning Gloryn är chili…..det brinner i munnen, mums. Efter maten hittade jag en nattmarknad i närheten och blev med skal till telefonen. Det kan ju var bra eftersom barnbarnet Tea talade om att det är inte så dumt att ha det.
 Jag gillar ju det där med ett hål i väggen
Ja det var den här dagen det och nu är det dags att försöka sova lite. Inte många bilder idag inte, men det lär nog komma skulle jag tro....

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Ha ha ursäkta att jag skrattar men menar du att du har hällt något annat än bensin i bensintanken?! Allvarligt Larsson?? :-)Vet ingen som kan varva mellan vara klok och fullständigt ologisk som du. Ha ha love you :-)
    Gott att airportlinken är klar nu, nåt år försenad...
    Tea är en klok tjej och det är gott och höra att hon ger dig goda råd.
    Ha det gott. Jag ser fram emot fler rapporter. Din blogg får ersätta min semester så glöm inte ta nåt gott och dricka då och då, jag vill ju inte ha det helt torrt på "min" semester ;-) Kram Sonja

    SvaraRadera
  2. Ja jag har hällt något annat i tanken också och varenda gång jag köpt det så har jag frågat på macken -är det detta jag ska hälla i bensinen och fått ja till svar :D
    Och visst är min älskade Tea en otroligt klok tjej som tar väl hand om sin farmor.
    Just det, det var ju det där med något gott, det har jag glömt.... Men jag har ätit choklad, går inte det lika bra???? ;D Kram

    SvaraRadera