19 december 2012

EN "LUGN" DAG I CHIANG MAI

Satte mig och kollade upp alternativa hotell, checkade ut och gav mig iväg för att se om jag kunde hitta något av dem. 

Mitt i jakten på hotell svänger jag vänster i en korsning och missar helt att jag kör mot rött,  jag som oftast är den enda som står kvar tills det är grönt,  blir stoppad av polisen!!! Shit vad rädd jag blev!!!  Jag har ju sett filmen Bangkok Hilton!!! och den rullade snabbt förbi min ögon… Fast det är klart, det är skillnad på narkotika och att köra mot rött, men man vet aldrig. Jisses vad glad jag blev när han gav tillbaka mitt pass och jag fick åka vidare, jag hade ju lämnat körkortet till uthyraren. 

Och jajamensan där ligger ett av de kollade hotellen, Royal Lanna, mitt i smeten och så högt att det inte går att missa. Det får det bli. 

Här är Baan Thai Resort

Jag bodde i ett av rummen till vänster om ingången, på markplan.
Innan jag skulle lämna tillbaka motorbiken tog jag en tur med den och klarade av lite tempel. Kom också in i gamla stan, som är betydligt mysigare, fast det var nog att ta i lite….. Men i alla fall något lugnare….
Det finns idag bara delar kvar av av den gamla ringmuren som tidigare omgärdade Chiang Mai
Tempel tempel tempel..... Nu har jag snart fått nog av dem.... Tar kort på vad de heter så jag inte behöver fundera om jag kommer ihåg rätt. Jag kommer inte berätta om templen just nu för jag ligger efter med skrivandet, men det kanske kommer komplettering senare. Just nu vill jag bara få upp allt så ni kan se vad jag varit med om :)
Här kan man lägga donationer till respektive munk
Och så tar vi nästa då...... låg granne med det andra
Sista för idag....
Vad är livet utan mat.....
Incheckad på Royal Lanna, det känns bra. Ok rum, frukost, pool och mitt vid nattbasaren, nu kan jag inte gå helt vilse. Det är bara att ta sikte på ett av de högsta husen och alla verkar veta vilket hotell det är. Det är nog för att jag är så fruktansvärt trött som jag blir lite mesig tror. Satte mig vid poolen och ja nu är det snart dags för mig att dra till värmen. En hel vecka i Thailand och jag är lika vit som när jag reste hemifrån, det går inte för sig
Ut på marknaden, alla är där, utan att köpa något. Hittade en Travel-agent 
"T Travel" som verkar bra om jag vill hitta på något. Men det blev foot-scrubbing och fotmassage mmmmm det är livet det.

På den massagen sov jag som klubbad, det var alltså det som behövdes. Att jag inte tänkt på det tidigare….

Så ses vi i morgon

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar