18 december 2012

CHIANG RAI TILL CHIANG MAI

Näpp nu får det vara nog med Chiang Rai. Det blir en tur till Chiang Mai. 
Bye bye Chiang Rai


Den 18 mil långa resan tar 3-3,5 timmar. Bokade biljett för 185Bath med de Gröna bussarna från terminalen inne i stan. De har flera olika busstyper till olika tider och priser. På bussarna här är det inte som hemma att man bara går och sätter sig, nej här har man anvisad plats som på flyget. Har man tur får man vara med och välja plats.

Hamnade bredvid en italienare från bussen Golden Triangel - Chiang Saen häromdagen. Världen är liten :D En mer negativ person får man leta efter…  Innan jag åkte iväg från Chiang Rai bokade jag Baan Thai Resort och tog en tuk-tuk dit. Mysigt ställe men bara så utanför stan. Satt en stund vid poolen och sedan bar det av med den hyrda motorbiken, orkar inte hålla på och pruta hela tiden. De 250Bath jag betalade är väl investerade pengar. 

Vad jag minns av det jag läst om Chiang Mai är att det är en stad med massor av meditation, yoga, massage och matlagningskurser. Det måste vara gammal info det. Massage, ja det finns i varenda hörn som vanligt. Men det är ingen liten stad inte, det är en riktig storstad. Jag kunde alltså inte ha mer fel. Men men så är det. Jajaja jag vet att man ska läsa in sig på området men det är omöjligt att läsa in sig på hela landet, jag viste ju inte vart jag skulle åka innan jag gav mig iväg:D


Körde och körde med kartan i högsta hugg och hamnade mitt i en del av nattmarknaden. Området är ordenligt stort och jag ville inte irra mig för långt från motoriken, tänk om jag inte hittade rätt bike!!! vet inte hur många det finns. Åkte vidare till nattmarknaden och gick runt….  ooops klockan var 23.30 och nu gällde det alltså att hitta tillbaka till hotellet. 

Jag måste erkänna, jag kände mig inte så kaxig när jag kom längre och längre från stan på mörka småvägar och inte hade en susning om var jag var. Passerade nog ett av alla “red-light-district” Där och då bestämde jag att i morgon flyttar jag. Det får bli något mer centralt. Ja jag skriver ju här så ni förstår att jag hittade tillbaka hahaha.

Såhär kan det också se ut när man äter.... 


Tack för idag, slut för idag. I morgon nya äventyr, eller inte.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar