22 december 2012

CHIANG MAI - BANGKOK BY TRAIN

Tåg/flyg/buss, ja det är frågan det??? För att inte tala om, var sjutton ska jag åka???? Kanske Koh Chang i nordöstra Thailand  eller Koh Lipe längst söderut, där jag ju varit tidigare. Satsar på tåg. Tror jag…… 

Passade på att fota lite på hotellet och första fötterna. Jaja jag vet att vissa tycker det är helt ute med fötter, men det struntar jag i.

 
 
Under dagen har jag bestämt att det blir Bangkok till att börja med. Om jag får problem med stopp i köer och inte kommer i tid till tåget 16.00 får det bli buss 18.00.

Var borta på marknaden Ton Lamay Market och Warorot Market, och hittade massor av kul saker att stoppa i munnen. Fattar inte att det alltid är det ätbara jag först och främst ramlar över.
Nej det blev inget buffalo skin att tugga på, trots att det bara kostade 60Bath
 
 Ett par sådana här friterade saker fick jag med mig i alla fall. Ungefär sdom piroger fyllda med frukt
....och lite rambutan som jag bara älskar :)
 
 Dessa smakade ungefär som Donuts, men inte så spröda
 Den här tjejen visade glatt upp sitt inköp och lät mig smaka
 Det här är damen som sålde det jag precis visat och enda gången hon log var när jag skulle fota :D
Köpte mig ett par fisherman-pants, de är bara så fula, men bekväma och en vit blus på vägen tillbaka. Och då springer jag även på italienaren från bussen till Chiang Mai. Världen är liten som sagt. 

Gick också inom mitt massage-ställe och fick 30 minuters fotmassage för 100Bath. Kan verkligen rekommendera dem om det är någon som ska till Chiang Mai. De är inte rädda för att ta i. En del sitter bara och gungar och det känns inte att de håller på, men de 2 jag testat är bra. De finns vid shoppingcentret The Plaza som håller på att byggas på Chang Khlan Road. Idag på markplan men när centret är klart kommer de flytta in där.
 
Hann med tåget :) och det kommer bli riktigt bra. Betalade 881Bath för biljett med sovvagn. Det är indelat i kupéer med 4 sängar i varje. Man drar för sitt lilla tygstycke och vips har man sitt eget lilla spejs. Det bäddas med kudde, filt och lakan. Till och med eluttag finns det. Personalen går och tar upp beställning på mat om man vill ha det och det kommer försäljare upp på tåget vid varje station med snacks och mat. 
I vår “kuppe” är det 2 unga thailändskor, på väg till Kuala Lumpur för att arbeta, och jag. Fick den här lilla dockan och två vykort av tjejerna. Hon till vänster kommer från byn med den typiska klädedräkten nederst till vänster och den andra i klädedräkten nederst till höger. De var så otroligt gulliga båda två. 19.20 sa de två god natt och släckte. 
 
 
Känns så avslappnat att inte kunna göra något utan bara ligga där på rygg och göra ingenting, förutom att skriva då förstås. Inte helt fel att försöka komma ifatt på den här sidan. 

Jaha det var den här dagen det, nu är det dags för mig också att försöka sova lite. Vacker som en dag :D

Ha det så bra så återkommer jag snart med mer upptåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar