31 december 2012

PATTAYA BEACH PÅ KOH LIPE

Idag har jag powerwalkat med Nina på stranden 40 minuter!!! Tro mig, svetten lackade….. Så skönt att komma igång. Även om jag gått otroligt mycket sedan jag åkte blir det inte riktigt samma sak som när man drar iväg med rask takt. Och att det är i sanden gör ju inte saken sämre precis. Känner att jag lagt av mig lite, men vältränade Nina tyckte jag gjorde ok ifrån mig, jag kan bara hålla med ;D vilken tur att jag tog med träningsskorna.

Vi fortsatte upp till burmesen och drack färskt kokosvatten för att sedan gå tillbaka för att köpa frukt på Lipe Walkingstreet. Känns hur bra som helst.

Tanken var favorit i repris, Mountain Resort stranden, men man får inte vara sämre än att man kan ändra sig. Solen har varit på sämre humör idag så vi stannade kvar härutanför. Men, det går ingen nöd på oss här heller. 

Det är ganska många ryssar på vårt ställe. Så idag när jag satte datorn på att ladda upp en massa bilder, vilket tar lång tid, frågade jag några av dem om de kunde hålla koll på datorn om jag låg på stranden.
-Yes, you don´t worry, nobody touch your computer. Och jag kände mig fullständigt lugn :) 
Nina gav sig ut på en joggingtur efter stranden, men där går gränsen för mig :D

Nu börjar alla thailändare komma ut till Lipe. De kommer i stora skaror fullastade med mat och dryck. Vilken massa mat!!! Enligt Oat till och med lagar många maten på rummet. De kommer hit och bor i sitt ofta fina dyra rum med AC. Det är visst status att åka till Lipe och bo dyrt. Det roliga är att många av dem stannar på rummet hela tiden de är här….. Hahaha ja alla är vi olika…. och tur är väl det.

Dagens middag var en green curry på Nee Papaya. Den var riktigt, riktigt god. Ordentligt stark och med massor av kyckling, ofta är det mest vätska. Jag går gärna tillbaka till den restaurangen......

En glass tillsammans med Oat innan det var dags att gå "hem" igen. Tyvärr kan inte Oat följa med oss ut och äta eftersom hennes syster åkt till Satun och hon har inte någon annan som passar affären. Kul var i alla fall att en Langkawi-dam kom och frågade efter 14 nyckelringar på ett bräde :)   
Nej nu är det dags att se till att komma i säng i tid om jag ska klara av att hålla takten med Nina.........

Sov gott!! och kram

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar