28 december 2012

KOH LIPE = SVENSKKOLONI

Var kan man höra mer svenska än i Sverige, ja just det..... på Koh Lipe!!!!
Det är klart att det blandas upp med lite thailändska, ryska, italienska och spanska. Men här är maaaassor av svenskar. Såklart har det blivit fler med charterns intåg. 

Längs med Lipe Walkingstreet är det bara lintottar så långt ögat kan nå och vid varenda restaurang talas det svenska av var och varannan gäst. Jadå, jag är också svensk ;D så jag smälter in i mängden.

Servicen på ön är sämre än någonsin..... Det kommer in lätta pengar för dem och då är det lätt att ta saker för givet, se bara på medelhavsländerna.......

Har förresten glömt att skriva om en olycka som inträffande här innan högsäsong. En snorklande turist blev påkörd av en speed-boat, ja inte bara påkörd utan han kom i vägen för motorn. behöver inte säga så mycket mer. Föraren blev tydligen riktigt förbannad för att personen var ivägen.

Se där ja, nu snöade jag in riktigt igen. Trots att jag sitter på en underbart vacker ö.

Gick en sväng till  Sanom Beach, ligger precis bortanför Pattaya Beach, en liten liten strand. Snorklingen ska vara hyfsad men jag hade inte med mina saker. 
Tillbaka på Pattaya var det dags för lite sol. Började tala med tjejen som satt bredvid mig, satt lite skraj efter världens hundslagsmål, och ja så träffade jag Nina från Halmstad, numera Göteborg. Världen är liten som sagt.

Just det, hundar finns det gott om. Men de kommer hit från myndigheterna och vaccinerar hundarna och en hel del av dem blir också kastrerade. Enligt Oat är alltså hundarna inget problem vad det gäller sjukdomar. Men, jag ska villigt erkänna att jag håller mig på avstånd från dem i alla fall.

Dagens middag blev, från alla principer om att äta thai i Thailand, ett grillspett. Gott......
och på det en glass tillsammans med Katarina och Oat.

och så var det det fullmåne..... hör hur vargarna ylar eller är det jag ;) 
Kram kram

Bitte

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag på havet ni fick!!Synd att dom fortsätter köra Lipe i botten. Att dom inte fattar vad dom har och är lite mer rädda om det.Vad säger Oat om det? Ska du stanna över nyåret på Lipe? Kramar AnnaE.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fick vi verkligen!!!
      Ja vad ska man säga, det blir bara värre och värre. Men med den utbildningsnivå som finns kan man inte begära annat.
      Oat är inte glad alls, långt ifrån.
      Och ja jag stannar här över nyår. Tröttheten har tagit överhanden över upptäckarlusten.
      Kram kram
      Bitte

      Radera