13 januari 2013

ÄNNU EN LUGN DAG PÅ KOH CHANG

Vaknade 06.50, det är för sjutton tidigare än jag vaknar när det är dags att jobba hrmmm. Men det är bara på med skorna och ut. Skönt för det blir inte lika varmt som de andra dagarna. 1 timme och ut i havet.

Idag lämnade jag också 100Bath för frukt och jösses vad glad hon såg ut när jag sade -up to you när hon frågade vad jag ville ha.

Jag tog med mobilen och här kommer lite bilder längs vägen.

Så här kan en bensinstation också se ut
Försäljare av allt möjligt ätbart. Thailändarna flockas runt dem. Nästan allt kostar 10Bath. Det är här jag köper min soppa som får håret att krulla sig. De till och med vinkar och tutar när de möter mig nu, den där konstiga falangen som är ute och går varenda morgon.
Det är inte konstigt att de har svårt att förstå vad man säger ibland, eller rättare sagt ofta....
 White Sand Beach, när nästan bara jag är vaken av alla turister
 Här tvättas och putsas det för jämnan
En annan del av White Sand Beach och resten av Koh Chang.... mindre trevlig, men tyvärr vanlig.... Och för den delen även resten av landet....
 Här kommer köket rullande
Det är så här jag önskar att det kunde se ut överallt. Grönskande i ett morgondis
 Posten. 
 In the middle of nowhere...
 Här har det flyttats....
 ...och elefanten tog man med sig
 Koh Changs sjukhus
Här köper jag min frukt. Lämnar nu som sagt pengarna när jag passerar och sedan är det skuret, ihopplockat och klart för hämtning när jag går tillbaka. Bra va?
Dagens inköp av motorbike-killarna. Sticky-rice med banan, bollarna är något slags kokos, lite halvsegt och en omogen mango som äts med chili-salt 
 Durian. Luktar skunk och smakar detsamma, tycker jag. Frukten är förbjuden att ta med på flyg och många andra ställen eftersom den luktar så illa. 
Tillbaka efter en timmes gång. Det var högvatten kan man lugnt säga. Hopp i plurret och sedan fruktstund, precis som barnen.
 Och regnet det bara öser ner......
 ...och då äter vi lite igen :) Fried vegetables med seafood mmmm
Som tur är var inte regnet långvarigt :) Men fy sjutton vad dålig jag är på att sola. Den här gången har jag ingen bränna att tala om.
Vilken dag, inte många knop här inte. Men det spelar ingen roll, jag har ju semester nu.

Trevliga Leif och Birthe från Århus delade bord med mig eftersom det var fullt på restaurangen.
Ja det var ytterligare en lugn dag det. Kan undra om det blir fler?
Jag har i alla fall bestämt mig för att jag stannar i den här bungalowen resten av tiden. Hade lite funderingar på att åka till någon av de andra öarna runt omkring men det får bli en annan gång, kanske.

Och nu är det dags att sova för gamla damer.

Kram kram

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar