11 januari 2013

KOH CHANG - SEMESTER

Vet ni vad, nu har både jag och kameran tagit ledigt. 

Vaknade inte förrän 8.45 och då var det på med skorna, men jisses så varmt det blev. Svetten dröp efter en 50 minuters tur. Tack Nina för att du fick igång mig igen. Inköp av frukt på vägen tillbaka och ner till havet för ett dopp. 

Dagens inköp av frukt. Mango, ananas, chilisalt, små söta bananer, rambutan, en frukt som jag fortfarande inte vet vad den heter och de långa som ser ut som korvar är tamarind, söt inte sur.
Sen blev det dopp efter dopp hela dagen. Talade med ett par svenskar som bor på Island Resort och de tipsar om Green Curry där. Måste testas.

Fötter i sanden, och vattnet, hela dagen.
Den talar!!! Repeterar -hej. Sötnosen bor hos oss. Jag antar att det är den sorten man hör mycket av här i landet. Försöker ladda upp en video men vet inte om det funkar. Funderar ibland på att släppa ut den men det är väl bäst att låta bli för då får man väl på moppe.....

Den Green Curry de tipsade om var god, men min som jag gjorde på matlagningskursen var godare.

Avslutning på en bra dag = 1 timme thai-massage :) på Sabai-Sabai för 180Bath

Det var allt för idag, vi har som sagt semester nu.....

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar