15 januari 2013

NORRA OCH ÖSTRA KOH CHANG PÅ MOTORBIKE

Iväg på på motorbiken igen, den här gången norröver och vidare till östra sidan. Det blir bara en kort tur eftersom moppen sa vara tillbaka klockan 11.

Kör iväg och förundras över att powerwalken, badet och fruktstunden är avklarade och jag sitter på moppen när klockan är 8.30.

Här har jag kommit en bit på väg uppöver, och det är bara början.
Här går det uppåt..... Eva, jag tänker på dig på Samos :)
Och här går det neråt.... Satan i gatan vad brant det är...... Hörde att 1 i veckan dör i den här backen. Tänkte inte bli en i statistiken.
Men det är fint också
Båten jag kom över med till Koh Chang var ruffig, men jag var glad att det inte var den här jag skulle åka med. Den gick från en pir lite längre bort mot östra sidan.
Fortfarande lika skitigt. Nej värre eftersom de städar stränderna på västra sidan men inte här, men jag menar i övrigt.
Det här låg helt öde....
Det här däremot tycker jag är fruktansvärt. Skicka hit svenska djurskyddsmyndighetena, tack!!

En liten fiskeby. De tittade på mig som att det tyckte jag kommit helt fel. Smällar man får ta. Var lite sugen på att äta där för jag tror jag hade kunnat få riktigt god mat men tiden räckte inte.
Regnet låg tungt över bergen, det till och med blev lite kallt. 
Jag fortsatte en bit till men har inte tagit fler kort åt det hållet.Polisstationen och det offentliga, lite större, sjukhuset ligger också här.

I skogen, mitt i ingenstans......
Durian
Det här huset låg så fantastiskt vackert men verkade helt obebott. Det kan ju vara att det inte är färdigt ännu för det fanns inte ens en trappa att ta sig upp.
Det finns en "riktig" bensinmack på ön!!!
Jag är glad att jag tog den här turen norröver. Jag fick se ett annat Koh Chang. Det gröna, lummiga, disiga och rena som jag tänkt så mycket på under mina promenader.

Det kommer nog aldrig bli så kommersiellt på den här sidan eftersom de saknar utbudet av fina stränder. Men det finns trots allt en hel del resorter en del med lite olika inriktningar som spa och meditation/yoga. 

Och så tar vi lite regn på det. Vill bara tala om att jag frös. Jaja jag vet att det är massor av minusgrader hemma och att jag inte ska klaga, men jag frös i alla fall, för regnet riktigt slog på mig när jag körde.
 
Ännu en vacker plats. Tyvärr var det nog så att någon fått sina drömmar krossade för det låg en restaurang mm som var bara skräp kvar och lite längre bort satt en kvinna och vinkade på mig. Tråkigt, ja inte att hon vinkade men brustna förhoppningar är aldrig kul.
Hardworking girls....
Och så bär det neröver igen.....
Det var den turen på motorbike det. Tillbaka och klockan är bara 10.30.
Var bara tvungen att ta kort på min söta sopborste
och min "bunge"
och "min strand"
Och här sitter vi då allihop på rad hela dagarna och vänder våra stolar och ansikten mot solen.
   
Jajamensan favorit i repris
Och sist men inte minst den vackra solnedgången som nästan alla sitter kvar och tittar på.
Några småkillar, 10-12 år, som har lite eldshow på stranden.
Och såhär ser det ut på Sea Bar på kvällarna. De har BBQ med grillspett, kött, fisk och skaldjur med tillbehör för ok pris och hyfsat gott. Jag har ätit där några kvällar för att jag inte orkar gå runt och leta. Känner bara för att sätta mig på en stol och bli sittande där :D
Avslutar dagen med en thai-massage på Sabai-Sabai och på den en "torr" pannkaka. Det gick så bra så att få den utan all olja och smör de avänder när de steker. Såhär är det mums.... :D
Sov gott ses i morgon

Bitte













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar