12 januari 2013

VÅGRÄTT LÄGE MEST HELA DAGEN PÅ KOH CHANG

Sovmorgon idag också till nästan 9. Tror jag är ursäktad, var vaken fortfarande 03.30. Det är riktigt svettigt att köra när klockan börjar närma sig 10 :P men som vi vet är jag envis.Lämnade 100Bath för frukt, och fruktdamen gjorde i ordning en påse som väntade på mig på tillbakavägen. Bra va? 

Utökat tiden till en timme genom att gå till nästa område Pearl Beach. Det här är inget stort område och det ligger mellan White Sand Beach och Klong Prao. Utbudet av boende är begränsat till några större resorter och några enklare boenden. Mest obehagligt här är alla lösa, ofta utmärglade, hundar som springer runt vägkanten.

I början av Pearl Beach hittade jag både ett postkontor, utan frimärke för de var slut och man hänvisade till 7/11, och en bokhandel. En bokhandel med massor av böcker på svenska och bra utbud även på andra språk.

Den här bilden blir jag glad av, vilka färger och ovanpå allt så är det min frukost
Här tillbringar jag mina dagar :) och här sitter vi på rad och svettas....
Jag har nog blivit bortskämd med Koh Lipes stränder, för den här stranden är jag inte jätteimponerad av, men den är ok.
Här bor jag. Jag lade ju bara bild på rummet tidigare. Till och med huset är vitt :)
På eftermiddagarna börjar det släpas bord och stolar. Varenda restaurang har servering på stranden. Men fortfarande sitter folk i badkläder, läser och njuter av en vacker solnedgång.
På kvällarna händer inte mycket. Går, precis som alla andra, fram längs gatan, in och ut i lite butiker med samma samma saker. Tröjor, smycken och badkläder osv osv. 

Precis utanför, längs med stora vägen ligger det närmaste man kan komma nattmarknad här på ön, och den är inte stor. Men mat finns det i alla fall. Idag igen :) Idag blev middagen en majskolv och kyckling på stående fot. 

När jag var på massagen igår passade jag på att beställa oljemassage idag klockan 8. Ordningsam svensk kommer klockan 8 för massage...... Då är hon upptagen och frågar om jag kan vänta en timme, -many costumer today. Jaha och vad är jag då???? Det väntades inte en timme.......
Nymasserad och mör efter oljemassage 250Bath är det dags att lägga sig igen. Men jag tror jag föredrar thai-massagen trots allt.

Kram kram

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar