10 januari 2013

KOH CHANG I SAKTA MAK

Jajamensan... på med skorna, 100Bath istoppade i BH:n och ut igen. :D

07.15 Powerwalk
08.10 Bad
08.15 Fotmassage 30 minuter
Kan man avsluta promenaden bättre? Så nöjd med mig själv.

Dags för flytt till nya bungalowen. Här kommer jag trivas. Rent och snyggt, fläkt, havsutsikt, fri wi-fi och sist men inte minst vita satinlakan, 800Bath.
     
Lyckades hitta en fotoaffär och frågade om det var något att göra åt min trotjänare. Men nej det skulle kosta så mycket att det var bättre att köpa en ny. Och urvalet på kompakt kameror var stort. Det fanns 3 Fujikameror. En enkel 2990B, en mer avancerad 3990B och en vattentät 4990B. That´s it..... Får googla på dem och se hur de är annars får telefon och systemkamera duga.

Mot stranden!!! Dags att jobba på brännan.... men jisses så varmt. 
 
Helt kort kan man konstatera att även detta är en svensk-ö. Men, här är ännu fler ryssar.  

Orkade inte med restauranglivet, det fick bli "hämtmat" från matvagnarna.
De runda gröna var inte speciellt goda, smakade lite tomt på något vis men de små bollarna var bättre. Namn eller vad det är??? 
Grillad majs och grillspett mmmm
Friterade tuppfötter.... det köpte jag inte
Men däremot kycklingspett
Det här blev kvällens middag det. Sticky Rice med mango till dessert :)
Här var tanken sova, men man får inte vara sämre än man kan ändra sig. 1 timme fotmassage 250Bath och 1 timme thaimassage 200Bath satt helt rätt. Det här var på Princess.

Mer tänker jag inte skriva idag, jag har faktiskt semester ;D

Kram kram

4 kommentarer:

  1. Gör ett nytt försök att skriva lite i din blogg. Vet inte om jag lyckas denna gången. Fantastiska bilder du tar. Synd att din kamera har gått i strejk :). Lustigt att du träffade en kille som bott i här i Halmstad i Thailand och som var snäll och hjälpte dig. Ja jag kan hålla med dig om att soppan inte såg god ut...ler. Ha det bra tills vi hörs igen.Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!!
      Vem än det nu är som skriver :D för det kan jag inte se.
      Ja det är riktigt tråkigt med kameran, men sånt händer och den har varit med om mycket...... en riktig trotjänare som gått i pension.
      Ja det soppan testade inte ens jag som provar på mycket urk...
      Ha det bra du också, vem du än är :D
      Kram

      Radera
  2. Men shit vad du är duktig med powerwalks! Och med massage, fast jag känner mig lite lurad på drinkarna!? :-(
    Kram kram från you know who ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej you know who!!! ;D
      Javisst är jag :D varje dag just nu och jag är uppe i en timme åt gången....
      Gör inte det, träffade ju Anna och Bosse :) det blev iaf 2 glas vin....
      Kram kram

      Radera