2 januari 2013

NYÅRSDAG PÅ KOH LIPE

Nyårdagen 2013
07.00: på med skorna och ut på powerwalk!!!! Behöver jag säga att jag inte var någon trängsel på stranden? Nina sov borta efter en partynatt så det var bara jag som gick idag. 

Det är till och med så tidigt att jag möter munkarna. De går ut varje morgon, tidigt, och samlar ihop sin dagliga föda. De får mat och dryck, men man ger aldrig några pengar eftersom de inte får äga något. Därefter välsignar de den som skänkt och önskar ett långt liv, friskhet och så vidare. 

08.00 Poweralk, stretch avklarad och jag ligger i havet. Det hade inte funnits på världskartan för ett år sedan. Tänjer på alla mina gränser uppe hos burmesen genom att beställa in frukt, müsli och yoghurt, alla som känner mig vet att jag inte klarar äta yoghurt. Inte lätt, men jag fick ner det. 

 Kvinnan på den Burmesiska restaurangen
 Såg de här sötnosarna på väg bortöver stranden
 Pad Thai, dagens lunch
Och så tittar lilla solen fram igen tralalalala….. det gillar jag. Den har lyst med sin frånvaro en hel del och det har till och med småskvätt lite grann de senaste dagarna. Som tur är blev det inte mycket av stormen de varnade för häromdagen. Såg på FB att Katarina och barnen haft regn i Ao Nang. 

Lite funderingar, Kan det vara våra västerländska influenser som påverkat? Vi hemma tänker ju oss thailändare som små och smala, men även här har det börjat förändras 

Nu är all mat uppäten, vattnet slut och alla thailändare på väg hem. Malajerna har också gett sig av. Deras besök är oftast korta, 1 dag. Det känns alldeles “öde” på walking-street nu och omigen är det nästan bara svenska man hör.

Åt middag tillsammans med Oat. Hon kan ju inte lämna affären så det blev take-away. Soppan gav en underbar känsla när den riktigt hettade till. 
På vägen tillbaka kände jag mig i stort behov av massage, det är ju ett par dagar sedan sist. Hon tog i för kung och fosterland, så hon den där med sömnproblem höll på att somna på britsen efteråt. Vet inte riktigt hur jag tog mig tillbaka, gick antar jag…… Somnade som en stock….. 

Kram kram

Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar