8 januari 2013

SCANDINAVIAN VILLAGE I BAENG SAEN - SVENSKKOLONI PÅ RIKTIGT

Vet inte om det var all mat som gjorde det, men det blev en nästan helt sömnlös natt.

Men skam den som ger sig, på med pjukksen och ut på power-walk. Vattnet var så skitigt så det blev en dusch istället, frukost på det och sedan stranden med vännerna.

Nästan alla stolar är bortplockade från stranden. Jag som fotar så mycket missade att ta kort!!! Klant. 

När jag gick och letade efter dem träffade jag den här kvinnan. Hon bjöd mig att sitta ner, talar ingen engelska alls, och ville att jag skulle äta den medhavda maten. Hon ville också bjuda på dricka från den lilla flaskan till höger, men nej tack, ingen snaps för mig klockan 10.00. Inte då heller :D Hon skrattade gott när jag ryste och tackad nej....

Här sitter det alltså fullpackat med thailändare på helgerna.....
.....och idag är det bara några tokiga falanger som sitter här (Anna och jag)
Det har varit dåligt med fötter den här gången, så här kommer ett par....

Vi hade en skön dag på stranden, men nej stranden är inte mycket att ha. Kan undra hur lite provtagning på vattnet skulle bli så mycket skit som det flöt omkring. 

På eftermiddagen kom Stefan i den lilla hyrda röda bilen och hämtade oss. Dags för visit i Scandinavian Village. Innanför grindar ligger deras paradis. Och ja tydligen är grindar och vakt på natten nödvändig. Kul att se deras lilla hus och poolområde. 


Social samvaro ;D
 
Min underbara vän Anna. Jag vet att du inte blir jätteglad på mig att jag lägger upp en massa bilder på dig, men det får du stå ut med. Kram
Hos Ingrid och Stefan
 Grannens hus.
 Poolområdet

Med den storleken var det tur att den bara var konst på väggen. 
Trevligt område och kul att få se det, men, det finns alltid ett men....

Det är tur att vi alla är olika. Jag tror inte jag skulle vilja ha det så men det är roligt att se att andra är så nöjda med sin tillvaro. En del husägare kommer ner på sin semester, andra är långliggare och så finns det några fastboende. 

Men med vetskapen om att man inte får äga marken huset står på utan bara arrendera det hade gjort att jag, även om jag haft råd till det, inte köpt ett hus i Thailand. Tänk själv, du arrenderar i 30 år, sedan kanske markägaren får för sig att du inte får fortsätta. Hur kul är det på skala att bara lämna ditt hus. Lägg sedan till alla oväntade kostnader som bara dyker upp när du minst anar det.. Men som sagt, de som bodde här verkade så nöjda så med sin tillvaro och det är huvudsaken.

Wohooo när jag kom tillbaka till hotellet hade de städat :) igår gjorde de inte det nämligen. De påstod att jag sagt att jag inte ville ha städat, mmmm eller hur, vem vill inte ha sitt rum städat.

Sedan ut på middag. Vi beställde massor av rätter och delade. Kanongott. “Restaurangens” specialitet är fisk och skaldjur. Och Anna kom på att det var gott med thaimat i alla fall!!!!

Nu var det dags att säga hej då till vännerna. Tråkigt. De ska ut på båttur i morgon och jag åker vidare.

Tills i morgon....
Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar