16 januari 2013

DET SOM BLEV SISTA DAGEN PÅ KOH CHANG.

Vilken härlig dag!!! 

Uppe i tid och powerwalken avklarad. Känner mig mer och mer nöjd. 1 timme klaras av hur lätt som helst. Vissa dagar kommer tanken att jag kanske ska ta en kortare tur men benen lever sitt eget lilla liv och fortsätter. 

Idag är det varmt!!! Strålande sol och jag har ingen lust att åka härifrån. 

Brottas med tankarna en eller två nätter i Bangkok, det börjar bli dags att bestämma sig. Jag kommer så väl ihåg hur skönt det var med två nätter i Kuala Lumpur när jag åkte hem därifrån första gången. Sist blev det bara en natt, ja förutom den lilla stunden på skithotellet som inte räknas, och det kändes inte bra.

Bara tanken att få "checka in" på ett bra hotell och gå runt i min morgonrock, titta på Bollywoodfilm, föna håret, äta frukostbuffé så det sprutar ur öronen och allt annat som hör till 5* hotell hägrar efter alla mina små bungalows. Trots att jag bara älskar den lilla jag har nu.

Men, det är ju det här med solen, stränderna, havet och att bara kunna gå rätt ut till det som finns i mina tankar när jag är hemma......

Hur sjutton ska jag göra?!?!?!? Velar fram och tillbaka, bollar tanken med de jag lärt känna

Någonstans har jag läst att den stora helgmarknaden i Chatuchak, Bangkok är öppen även på fredagar. Möjligheten finns för mig att gå på den men då behöver jag två nätter. Men, när jag går in på deras hemsida visar det sig att den bara är öppen lördag och söndag. Det avgör saken. Jag stannar en natt till här..... Det blir bra en natt i Bangkok. Men det gör ont i magen och ännu mer när jag läser på Facebook att både Katarina och Sonja tycker 2 nätter i BKK för att "landa". Har jag gjort fel i alla fall???

Jaja nu är det såhär och det är bara att njuta på. Allt har för och nackdelar, är man två behöver man inte fatta beslutet själv. Men det vill jag ju göra....

Man kan lätt göra visa-run från Koh Chang till Kambodja över dagen. Man blir hämtad vid hotellet runt 7.30 och är tillbaka vid 16 tiden.  Kostnad från 800Bath. Det säljs resor av alla resbyråer. 
 
Hela härliga familjen Karlsson. Gisela, Martin, Wincent och Casper från Borås. Det var den här familjen som jag träffade på vägen hit och som bott på Apple tidigare. De har bott på Alina några dagar men kommer flytta in på Apple när jag åkt.

Det var så mysigt att lära känna er. Tack för att ni välkomnade mig in i er lilla familj och hoppas att vi ses snart igen. Det är inte långt mellan Halmstad och Borås. Hoppas ni får en fortsatt härlig resa.
 
Nok på sitt kontor på Apple. En tjej som talar bra engelska och kan hjälpa dig med det mesta.
Restaurangen på Apple. De har, i min smak inte den bästa maten. Gisela och Martin hade hittat några rätter som de tyckte var ok. 

Restaurangen har inte så mycket att göra på kvällarna. kan vara att killarna har mer att göra med att lattja än att serva gästerna och att de spelar hög musik. De tror att det är det vi vill ha till maten.
Sådärja nu kan de göra Icecoffee på Sea Bar också.... ;D Jodå jag har varit där och instruerat. Innan var det bara lite blaskigt kaffe med mjölk med några isbitar i. Hoppas för alla andra att de fortsätter göra som jag ville ha  den.
Apples travel agency. Där jobbade en jättetrevlig tjej som villigt svarade på massor av frågor.
mmmmm
De här frukterna ser lika ut, men det är två olika sorter. 

Den översta heter longkong och har en frukt som är uppdelad i klyftor och kan ibland ha kärnor. Den är något syrlig i smaken. 
Den understa heter longan och är en hel frukt med en rätt stor kärna. Smaken är något sötare.

Jag gillar den översta mer, men det är jag det..... smaken är ju olika
Min rosa sarong ska snart få gå i pension. Den är så sliten och börjar bli trasig så det är dags. Men det är som en gammal trotjänare och det är svårt att göra sig av med den.
Precis som många andra gick jag bort till ett "måste" på White Sand Beach. Man går till början på stranden och kommer till ett ställe som heter Independent. Enkla boenden med en avslappnad stil. Lite hippiestil över det hela.

Mötte the Karlsson family och vi tog sällskap tillbaka. Pojkarna är bara för härliga, så fulla av liv och massa upptäckarlust.  
 
Kolla krabborna!!!! de lever!!! hahaha 
Middag tillsammans :) Pizzan pojkarna delade på var riktigt god mmmm de tyckte jag skulle beställa det istället eftersom jag varit sugen på pizza en månad eller så. Ska tänka på saken.
Mätta och belåtna med två pojkar som var helt slut efter en dag på stranden gick familjen till hotellet, Jag tog en sväng med en sak i sikte.... massage, surprise!!! 

Jag gick på ett ställe jag inte varit förut, med vita stolar, men det förra var bättre. Måste bara berätta.... På en av britsarna ligger en äldre dansk herre och följande samtal utspelar sig
-Ooooh I miss you, I neeed you. You com with me to Denmark
-I go Denmark?
-Yes you com to me. I need you so much. I need someone to clean.
-Aha
-Yes, I pay you.... I pay you 10 000Bath!!! every month, and room free
-10 000Bath?
-Yes ooooh i need you
-aha
-We can look TV... and more....

Hur det slutade vet jag inte för min massage var tack och lov över. Så patetiskt!! Korkade karlar. Gamla gubben. 10 000Bath ja det är mycket för dem, men för den summan kan hon lika gärna vara kvar bland de sina. Så sjukt och tyvärr så vanligt.

Detta är något jag inte skrivit om tidigare. 

Att sedan någon man skulle titta på mig behöver jag inte oroa mig för :D. Ung som gammal går de runt med en thailändska/och ibland thailändare i sällskap. Javisst finns det seriösa förhållanden det vet jag också, men alla de andra. Lägg sedan till alla dem som ser ut som allt annat än dunungar. Här är nog många som inte har helt rent mjöl i påsen om man säger så....

Men nu skiter jag i gamla gubbar och går och lägger mig istället :D

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar