7 januari 2014

Lugna dagar på Koh Lipe

2014-01-07
Idag har jag inte gjort annat än att försöka få iväg mail till Länsföräkringar. Har fått ett svar som inte gav mig någon hjälp hur jag ska hantera frågan. Visst är det bra med spamfilter men jösses vad det ställer till problem. 

Vandrar runt ön och dricker sodavatten så det sprutar ur öronen. Allt för att få prova deras wi-fi och få iväg mina mail. Fortfarande väldigt trött och har till allt på råga börjat få ont i bihålorna. Det är verkligen min resa det här........

Var inom läkaren igen och han  kompletterar inte mitt intyg med de uppgifter som behövs innan jag varit i Hat Yai. Sitter i moment 22. Jag måste dit. Har börjat få ont i bihålorna också, trots att jag äter penicillin. Börjar förstå att han har provision på de patienter han skickar in. Såklart ser de bathen ticka in när försäkringsbolag är inkopplade. Han talar om röntgen, korrigering av näsa och att laga mina tänder. Även mina bihålor hänvisas nu till sjukhuset.

Idag gick jag ända bort till Mountain bara för att prova wi-fi där. Men inte ens där fungerar det.

Tycker själv att jag var rätt flitig med kameran trots allt. Det blev lite vardagsbilder.

Pattaya Beach, Koh Lipe i soluppgång.
Grönt te, som var riktigt sötsliskigt...... Och i mitt tycke inte alls gott.....
Och här kommer frukosten åkande..... Påsarna kostar 20B på Lipe mot 10B på Koh Chang
Jag vill också vara med på kort......
Allt har en baksida.....
Lite annan standard på boende.....
Sunrise Beach
Favoriten av alla, Mountain Beach
Vilken litet busfrö. Önskar jag kunde visa med film hur den höll igång.....
Det finns inte mycket, men det finns parabol.....
Chicken curry, gott, från ett hål i väggen......
Oat hade beställt Yellow curry eftersom jag talat om det sedan jag åt det 2010 hon är för söt.
Och kvällen kom alldeles för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar