10 januari 2014

Sjukhusbesök i Trang

Vaknar tidigt och tar en fruitplate i restaurangen. Fotar lite och så är det då dags.
Dags för avfärd..... Nejdå vi ska inte åka hela vägen med longtailbåt 😃
Den här killen ska visst ut på sitt livs resa, till Phuket... Glad som en speleman...
Alla båtar ligger vid en plattform, men inte min inte. Nejdå jag ska över mitt på havet. Och det blåser. Mycket! Överfarten tar 1,5-2 timmar med Ferry. Lite glad faktiskt att det inte var speedboat Oat bokat in mig på. Det gungade rejält men jag klarade mig från sjösjuka som tur var. 
Efter många turer på Pak Bara piren sitter jag nu väl inpackad med massor av människor och väskor, sånt man ser på film 😆😆😆😆 och är på väg till sjukhuset i Trang. Skriver lite för att få tiden att gå och skingra lite tankar. Ja jag är nervös, riktigt nervös. De ska bara inte tro att de får rätta min näsa. Ska det göras blir det hemma och tänderna hos Lars, min egen tandläkare.
Här och där passerar vi säkerhetskontroller. Man känner av att det är ett oroligt område..... Det är otroligt vackert här och så synd att situationen är som den är. Det märks att det är fredag när vi åker förbi moskéerna. De är fulla. Området ser förhållandevis välbärgat ut med många fina hus. Såklart finns det sämre också men en del riktigt fina.

Har ytterligare ett orosmoment. Rödskjortorna hotar stänga Bangkok. Ja du läser rätt. Man ska inte kunna komma in i Bangkok. Bland annat el och vatten stängs av den 13/1. Det ser inte bra ut alls.......

Blev avsläppt vid sjukhuset och där fick jag ett bra mottagande. Mina papper fanns på plats. 
Fick träffa en ortoped som skickade mig på röntgen, fram kommer rullstol 
- men jag kan gå
- nej det kan du inte
Som tur är  har axel, höft och knä inget brutet eller liknande, men det är svullet och det är det som ger mig värken. Fick knät ordentligt lindat, tabletter och salva skrevs ut. Fick ny tid i morgon för att kolla näsan och tänderna.

Oj vilket glatt återseende med Eva. Och så fick jag äntligen träffa Sri. Så tacksam att de kom och det där med språket underlättar eftersom Eva talar thai. Med sig hade de två kompisar, Pia och Git.

När alla undersökningar till slut är klara ger vi oss iväg till för att kunna se lotusblommorna slå ut i gryningen. Eva har en "truck" så det var lite ont om plats.......
Hit kommer det inte många turister men det är ett populärt resmål för thailändarna själva. Längtar till i morgon. Vi får tag i jättefräscha rum med AC, kylskåp och varmvatten. Mycket rum för pengarna. Samma som jag betalade ute på Lipe 😃😆😆 men en helt annan standard. Men det där med madrasser är ett kapitel för sig..... Man har i princip aldrig en bäddmadrass ovanpå resårsängen så det är gaaaanska obekvämt
Åt en jättegod middag, bläckfisk med ingefära mmmmmm så gott. Vi hade en trevlig kväll tillsammans. På thailändskt vis kom Sris ena släkting med sin familj, och vänner och sätter sig och börjar beställa mat och flaskor med sprit. Brukar tydligen gå till så när det finns falanger med........ Då ska man bli bjuden....... Annat synsätt som jag har lite svårt att förstå...... Men jag har ju inte med det att göra.....

Tidigt i säng för att orka upp 5.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar