14 januari 2014

Koh Lanta to Bangkok

Efter frukost, vid havet såklart, var det dags att säga hejdå till underbara vännen Eva. Tack för några fantastiska dagar!! Jag hoppas att jag inte kört slut på dig helt och hållet. Sri jobbar men jag fick i alla fall möjlighet att säga hej då och henne sist men inte minst Hubbebubben Oo. Vilken sötnos.
Min lilla bungalow under de här dagarna
                            
Bye bye Koh Lanta

Vanen till Trang hämtar mig 11.30, men sen var det stopp. En kille som trodde han skulle åka senare var inte färdigpackad och så visar det sig att det är fel van, tror han...... Det var det inte. Det kostade oss 1 timme.... Tur att jag var ute i så god tid. Tåget går 17,25 och kostar, Trang till Bangkok, 831B för liggvagn i underslaf. Nästa gång kommer jag inte boka tåg till Hat Yai om jag ska till Lipe igen utan kommer ta till Trang istället. 

Trang är bara en stad som alla andra. Det charmigaste de har är de här 
Tycker i alla fall jag. 

Och inte blir det bättre av att regnet öser ner. Tur det finns restauranger och frukt att köpa precis utanför. Sätter mig på ett fik med en coffeeshake och väntar på att tåget ska gå. Det är fortfarande jobbigt med axeln när jag ska bära ryggan och som tur är knät lindat.
På minuten lämnar vi Trang. Äter lite, skriver lite och tittar på det underbara orörda landskapet innan det är dags att sova.
Vi ses i Bangkok. Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar