8 januari 2014

Lugnet fortsätter på Koh Lipe

2014-01-08

Hej alla därute!

Jadå jag har överlevt olyckan i Bangkok. Resan ner gick på mycket Larssonsk envishet....... Men jag ofantligt trött och ont gör det. Nu har det mest blivit vila hela dagarna, orkar liksom inget annat. Känns tråkigt att vara på en ö i Thailand utan att kunna njuta. När jag gick längs stranden kändes som att jag skulle kunna somna gåendes, och jag har sömnproblem....... Jag som tog massage nästan varenda dag på Chang har inte orkat en enda gång här.

Förutom att vila och äta har jag fördrivit tiden med att försöka få kontakt med försäkringsbolaget om hur jag ska gå tillväga. Det är inte helt lätt...... De har ett spamfilter på som stoppar mina mail var jag än är och försöker skicka. Och till råga på allt är wi-fi rena katastrofen på Kph Lipe i år. Utbyggt ja, fungerar nej. Var inom läkaren igen och han bara hänvisar till sjukhuset. Moment 22.

Lite nyheter:
Lipe är ju en ö i förändring. Oat och jag har talat en hel del om det.
Till och med 7/11 har gjort sitt intåg på ön
Sjukhus har, som jag ju skrivit om, startats.
Planerna är nu att det ska byggas 3000 nya bäddar. Fina resorter. Man vill bygga upp ön till lyxigt ställe för välbärgade.
En pir kommer byggas bortanför Mountain, alla ska komma in på den sidan istället. När???
På samma sida kommer även sophanteringen, med pråm, att ligga i fortsättningen
Många nya restauranger och butiker har startats.
De små ställena längs stranden, och överallt, försvinner och ersätts med det flashigare med pool.

Ja det var väl en del av det som pågår.
Såhär kan det också se ut på Lipe. Det är den lilla byn med fasta invånare. Jag köper inte att man skyller nedskräpningen på turisterna.
Lilla familjen Johan och Erina Meijer med barnen Iza och Sebastian från Karlstad har nu gett sig iväg mot Singapore för att resa hem till Sverige. Saknar dem, de var jättegulliga.....
Tänkte att Oat och jag kunde äta ute men hon hade lagat mat till mig när jag kom. Jättegott.

Idag fick jag i alla fall mail från Länsförsäkringar att det är SOS i Köpenhamn som ska hantera min skada. Försöker få iväg ett mail till dem. Sitter och skriver en sammanfattning både länge och väl och kommer åt någon knapp och allt är borta, jag tror jag gråter. Bara att börja om från början. Har lyckats få låna ytterligare ett password och hoppas att det går igenom. Kommer i säng när klockan är 2 på natten. Inte glad, vill hem......

Slut för idag. Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar