2 januari 2014

On my way to Bangkok

2014-01-02
Dagens runda gick åt motsatt håll och det var en utmaning. Berg!! Utsikten ser ni ovan. Det kallar jag rastning det......
Dags att åka vidare. Den snälla managern har blåst mig big time 👹
Jag skulle ju få flytta in i min bunge idag, men nej den var uthyrd till någon med många dagar. Är så sur. 

Nu är jag alltså utan boende här, sa nej till ett annat rum eftersom jag tycker att nu räcker det. Men det kanske är lika bra, nu kommer jag ut på lite nya äventyr istället. Känns som min axel är redo för det. Tar en sista fried vegetables with seafood, som jag kommer längta efter det, samtidigt som jag bokar hotell i Bangkok. Det är en chansning för alla minivans är fullbokade
Säger hej då till massagetjejen/killen, min spanska urgulliga granne, med föräldrar, och de andra svenskarna som jag lärt känna. Ser fram emot en fika med Inge i Halmstad när han kommer hem om 2 månader.

Att ta sig på egen hand kostar Taxi 50B, färja 80B. Inga konstigheter alls. 
                 
När jag kommer i land och går till bokningen:
-Ah it's you!! I know you!! 😇 eller något sådant. Not. Men de bara skrattar och vi har en jättetrevlig stund. Det finns en plats för mig klockan 17.00 till Victory monument i Bangkok. 300B för den och 50B till chauffören. Vilket är ok om man inte betalt 450B som förra gången. Nu var det inga hard feelings:
-see you next year! De månade om mig, kramade och vinkade som om jag känt dem i all oändlighet. Saker kan svänga snabbt......

Så, här sitter jag nu på väg till Bangkok och har inte en susning om vart jag skall åka. Får göra som vanligt, sova på saken...... Chauffören har samma ritual som förra gången. Stanna lite här och stanna lite där...... Och däremellan gasen i botten. Men inget regn som tur är......

Ja och så händer det...... Vid vårt ena stopp står chauffören vid dörren där bak och snackar, jag som  sitter fram tar och slår igen min dörr. Då hade han sina fingrar emellan!! Det gick undan till Bangkok efter det..... Vi var där på 4 timmar. Han kunde inte få ur mig ur bilen fort nog...... Tycker så synd om honom men han är bara förbannad. 

Victory Monument som jag passerat så många gånger men aldrig tagit bild på.
Taxi, orkar inte ta skytrain idag klockan börjar bli mycket, till Bossotel. Där bodde jag för 2 år sedan, Chauffören ville ha 300B men jag ville ha mätare och det slutade på 75B istället. 
Så tips alltså är: resa med mätare.

Och ibland har man tur, de hade uppgraderat mig. Från bambubungalow till stort hotellrum mmmm me like. Tänk själv att få duscha i varmvatten, föna håret och ha hur mycket utrymme som helst. Det är sånt man uppskattar extra mycket när det är stora kontraster.
Middag på en liten jättefräsch restaurang med supergod mat och den trevligaste servitrisen hittills. Ja och vad var det nu den hette?? Enklast att förklara är mittemot Robinson som ligger vid Hotell Shangri-La. 
En varm härlig dusch och ner i sängen wohooo sååå skönt 😆 och 72? tvkanaler med thailändska program. Spelar roll!?!. Bara känslan att ligga i sängen och titta på TV.
Sov gott! Och jag ska sova på nästa resmål.

Kram kram Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar