12 januari 2014

Old Lanta

Frukost på strandkanten. Kan man ha det mycket bättre??

Började med att gå till receptionen för att göra klart bytet av rum. En sista check med chefen av receptionisten och vad händer då?! Jag slapp att byta bunge idag!! Antagligen har det gått fram till chefen om mina skitiga lakan och han är ju trots allt bekant med Eva och Sri. Skönt!! Kollar på nätet och ser att jag fått ett riktigt bra kompispris 😃 

Tar det lugnt hela dagen, är fortfarande trött efter allt som hänt. Men jag är så tacksam att jag är i det skick jag är, det kunde varit så mycket värre. Och såren i mitt ansikte börjar bli helt läkta, bara ärren kvar, och penicillinet är snart slut.

Här ute händer inte mycket och det känns så skönt att det är så nära till Eva och Sri. Och så har jag äntligen träffat deras lilla baby, Oo. Han är sååååå söt. En mycket bestämd ung herre 😃😃. Vi blev riktiga kompisar, tydligen gick det ovanligt bra. Han beskyddar Eva och Sri, så man får absolut inte röra dem och nu fick de inte röra mig heller. Han är otroligt snabb i sina små händer och rycker allt som kommer i hans närhet. Vill också ha..... Men det hade sett ut i min vita soffa det 😆😆
Nu är tågen igång igen! Nu återstår bara att se hur det situationen ser ut i Bangkok. Hoppas att jag kan ta mig till hotellet. Ja och framförallt ut till flyget den 17. Det gäller att vara ute i god tid i alla fall. Det talas om speciella skyltar på taxibilar som kör turister..... Det är ju morgon 13/1 som det hotas att man ska stänga stan. 

Kommer jag in till stan gäller det att passa sig var man går. Inga folksamlingar!! Usch det känns inte bra. Nu är det bara att avvakta och se vad som händer. I värsta fall får jag tillbringa tiden på hotellet. Ja och hoppas på att de har el och vatten då förstås. Det sägs att skytrain ska vara igång, får hoppas på det så jag inte behöver gå de 2.5 milen till flygplatsen. Nä det löser sig!!  

Herta, som jag träffade i Nong Khai är också på Lanta, det blev ett kärt återseende på förmiddagen. Hon var på väg ut på sightseeing tur med motorbike, vill också........ Men det är inte läge för det.....

Eva tog med mig på en tur till Old Lanta, ligger en liten bit bort på andra sidan ön. Git följde med en bit och vi åt lunch tillsammans. Vilken underbar soppa vi åt!! Gud så gott!!
Old Lanta är inte stort, det tar inte många minuter att köra igenom.
Sea gypsies bodde tidigare i den södra delen men mycket är nu uppköpt, många är västerlänningar, och ombyggt. 
Lite coffeeshake och sedan tillbaka.
Minuten efter vi svängt in till Eva kommer Herta. 
- ni körde förbi och jag tänkte, den där näsan känner jag igen!!! 
Ingen missar mig 😃😃 Vi tog en liten fika innan hon åkte tillbaka till Saladan.

Middag tillsammans med Eva, Git, Pia och hennes man Anders. 
Git och jag satt en lite stund på stranden och hon berättade om den bok hon kommit till Lanta för att skriva.
Men det blev ingen sen kväll, inte i dag heller 😆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar