16 december 2013

Blå gult på Koh Chang........

2013-12-15

Ingen promenad idag 😃 istället var det frukost på Kacha. Fick två frukostbiljetter av Neli, som inte äter frukost. Men det gör jag! Tack snälla! 
Vi satt också och dealade med chefen angående kackerlackan, hon ville kompensera med 20% på deras minibarnota på 740B alltså 150B. Man måste säga att de är generösa mot sina gäster!! Not...... Det slutade med att notan skrevs av. Det är också tredje gången de vill bekräfta sin transfer till flygplatsen och det visar sig att hotellet inte bokat.... Mmmmm vilket högklassigt hotell. 

Första dagen med mulet 😒 vill ju ha sol jag, men än är det inte dags att åka hem så det får väl vara ok antar jag. Shopping är ju ett bra alternativ........ Så Christina och jag tog tag i den biten 😃 det är ju lite samma samma vad som finns i butikerna och det gäller att vara på när det gäller prutandet. De har höjt priserna väsentligt under de här dagarna och minskat prutmånen. Även i butikerna med fasta priser har det höjts. Christina hade tittat på en nageltång som kostade jag tror det var 179B och den hade höjts till 259B, så ligger det till. 

Även uttagsavgiften i bankomaterna, ATM, har höjts den är 180B. Och på de flesta maskinerna kan man bara ta ut 10 000B. Det blir en dyr historia i längden.  

Tog ett säker kort med maten, fried vegetables with seafood. Mmmm den skulle jag kunna äta varenda dag utan att tröttna.
Solen hägrar! Och här ser vi blågult på vift 😎. Christina skänkte mig sin luftmadrass eftersom de ska hem. Bäst att passa sig så man inte somnar och flyter iväg längs med kusten.......  Jättehärligt😀 tack snälla! 
Lite dusch och massage på det. Till och med massösen ooooade om solnedgången och sprang och fotade. Alltså inte bara turist som vara trist........ 😎
Eftersom nya vännerna inte skulle äta satte jag mig med ett grillspett på Sea Bar. Kanske ska skriva lite om de där bufféerna också. Nästan varenda restaurang och hotell längs med stranden har BBQ på kvällen. Turistigt men ändå mysigt....... Alla har de mer eller mindre samma mat. Likadana grillspett, fisk och skaldjur. Det som skiljer är priset.  Grillspett finns från 60B och upp och till exempel Red Snapper från 250B och en squid 180B. En del tar efter vikt eller antal. Nästan alla erbjuder fri sallad, sallad, gurka, tomater och lök om man äter BBQ. 

Ett stort OBS! 
Välj ett ställe där det är mycket folk. Där kan du känna dig tryggare med att det inte är gammal mat som serveras....... De blundar inte en sekund för att servera det som blivit över dagen innan.
Strosar längs med stranden och tar en lite funderare på om jag ska lägga mig på en sån där matta och titta på himlen och lyssna på havet..... Men nej inte idag....tur för sen kan man sjunga 
- och regnet det bara öser ner tralala..... För när det regnar så gör det det ordentligt. 

Bananapancake 😜 tja det är semester det. Något får man väl trösta sig med när regnet vräker ned.
Tog mig till slut bort till Kacha för att säga hej då och möter en mindre glad Neli i receptionen, nu hade de ödlor på rummet! Ja så var det där med fina hotell. Vi sade hej då och jag kommer verkligen att sakna dem. See you soon, 

Gick till mitt lilla rum utan vare sig kackerlackor eller ödlor och packade...... Jag åker nog vidare i morgon, tror jag....... Ska sova på saken. 

Natti natti Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar