22 december 2013

På egen hand i Nong Khai

2013-12-21
Förstår inte det här men jag pallrar mig upp idag också. Det är skitkallt och jag fryser, men jag kan inte somna om när klockan ringt 05.40. Så vad sjutton lika bra att ge sig iväg.

Anländer lite mer förberedd med min kamera..... Som tur är älskar de att få vara med på foto.
Här är alltså altaret där man placerar de första 5 rökelserna.
......och här de sista 5.
Dags att be......
Visst ligger det vackert!! Och fridfullt.....
Lite powerwalking längs floden såhär i arla morgonstund kan aldrig vara fel. Om inte annat för att få upp värmen.

Fantastiska odlingar längs floden.
Mannen går runt, ser fundersam ut, som om han tänker -hur ska få båten i vattnet igen?!?!
Big Buddha. Jajamensan jag har klättrat upp för ett snack med honom. 
Och hans tempel
Lotus blomma. Och en sak kan jag lova, det vattnet stank.....
Träning på hög nivå. På tillbakavägen fick jag försöka hålla mig för skratt. Det var bara en man på plats och den enda träningen han gjorde var med pekfingervalsen på telefonen.
Home sweet home. Satt en bra stund på verandan och bara njöt av tillvaron. Och jobbade lite här kanske ska tilläggas.
De här firrarna är jag sugen på....
Högsta modet i Thailand. Kläder från Hill-Tribes möter fashion.....
En liten promenad kan väl aldrig vara fel, eller hur? Gick längs med en av huvudgatorna och kunde konstatera att det mesta var stängt. Var är alla människor?? Jo det är klart!!! Idag är det marknadsdag i Nong Khai och varenda kotte är längs med floden. Det bara kryllar av människor där.

Det första jag ramlar på är sticky rice med mango!! Mums😜 som jag letat efter det sen jag kom hit. Det fick bli dagens middag.
De här hoppade jag över! De är väl ungefär i storlek med den kackerlacka som fanns på Nelis och Christinas rum på Chang. Urk..... 😝
Och jag larvar inte runt med larver den här gången heller......
Det här däremot är gott.... 
Bra sortiment på sushi
Sötsakernas förlovade land...... Ingenstans var det så mycket folk som vid tårtorna.
Slut på marknad. Blev hämtad av Terry och satt en stund på deras veranda med eldstad för lite värme 😒😄
Det blir ingen sen kväll idag de tidiga mornarna tar ut sin rätt. 

Sov gott! Ses i morgon. Kram kram Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar