11 december 2013

One night in Bangkok

2013-12-09

Så skönt att kunna sova en stund, det susar bara mycket i kroppen 😃

Anlände i rätt tid, fick mitt 30 dagars visum och tog Express line in till stan. Den kostar fortfarande 90B och tar 15 minuter utan stopp. Avgång från plan B. Det är stor skillnad på antalet personer som åker den här linjen, färre, eftersom den inte har en massa stopp och kostar det dubbla.

Förort till Bangkok
Expressen in till Bangkok
                              
Byter till MRT, och hoppar av i Silom. Jag frågade om vägen när jag köpte biljett och då sade hon
 -you can walk.... Mmmmmmm eller hur, hon tyckte nog jag behövde motion för det var 3 km att gå. Jaja jag blev rastad iaf, med ryggsäck på ryggen. Tur att den inte var tungt packad utan att shopping är planerad.

Snabb dusch och ut på stan. Men den första jag stöter på i receptionen är ingen mindre än Ullareds Morgan. Gick per automatik så jag sade -hej! Han tittade på mig och vad säger man idet läget? - du såg så svensk ut 😀😀 Antar att vi får se program från Thailand. 

Tillbaka samma väg som jag kom och då känner jag igen mig, det var ju här jag bodde förra gången jag kom ner, ja på ett annat hotell men i krokarna. Gick bort till Patpong nightmarket. Det är helt hysteriskt..... Och alla dessa tjejbarer som ligger runt shoppingen...... Det är så tragiskt.  Kan inte ens med att ta foto. Jag har nu resans fishermanpants inköpta 😀

Hittade "min" restaurang som jag var på förra året och beställde såklart Red snapper och Morning Glory. Mmmmm så gott...... Fisken var helt underbar! Det var massor av chili i såsen och morninggloryn, det bara sved i munnen. Bläckfisken får stå över idag. Det är inget finlir över restaurangen, men god mat har de. Notan slutade på 320B med bubbelvatten, ja inte champagne utan vanligt hederlig vatten med bubblor.
Kom tillbaka till hotellet och konstaterar att jag ställt om klockan fel, en timme för lite. Dags att försöka sova vilket visade sig nästan omöjligt 😒 Hoppades kunna sova på saken om vart jag ska ta vägen i morgon.

God natt från Bangkok!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar