31 december 2013

Vinden blåser från Koh Chang mot Koh Wai.....

2013-12-30
Upp tidigt och iväg för en latte med chokladboll!! Fika innan hin håle fått på sig skorna, då sjutton är det semester. Jag skulle bara ha en fika där innan jag åker härifrån och då får det bli så.

Han ser töntigare ut än han är, ägaren av BB Paradise
Liten skruttig träbåt ut till Koh Wai. Den fick stopp mitt ute på havet..... Tur att de är händiga de här killarna.

Koh Wai är inte min favoritö. 
Här händer absolut ingenting och det är egentligen ok för mig, om bara ön är mysig. Det är den inte. Alla snorklingsturer kommer inom under dagen..... Det kryllar av folk. Måste vara ett antal tusen personer och då var det mindre idag än igår enligt ett svenskt par som kom igår. De vantrivs och åker en dag tidigare.

Kanske också bra att tala om att det är förhållandevis höga priser på boende härute. Jag fick ett billigt rum men det svenska paret hade betalt 2200B för sin bungalow. Det skulle vara 3 stjärnigt enligt Agoda, men det måste vara ett skämt....... Max 1 stjärna. Ren turistfälla alltså.

Stranden ligger åt fel håll så solen kommer först sent på eftermiddagen. Det är terassen ute på piren som gäller och att ligga på trägolv eller sitta på en vanlig stol. Liten besvikelse faktiskt. Men nu är det som det är..... och det blir skönt att åka i morgon. Det roligaste man har att göra är att äta..... Och det gör jag....
Årets första shake var god 😃

Dusch, middag, obefintlig wi-fi, sängen 21.30. Ses i morgon när jag äntligen får åka härifrån. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar