29 december 2013

Dagen efter olyckan.......

2013-12-27
....... gick i lugnets tecken...... Har mest gått omkring och varit tacksam att jag klarade mig så bra som jag gjorde. Trött, oändligt trött och lite ledbruten med ingen ro att ligga på stranden någon längre stund. Men jag träffade jättetrevliga Carina och Gunilla från Stockholm som reser runt i landet på samma sätt som jag.

Pertti kom och det första han talade om var vilken otrolig tur jag haft. Det är många avslitna ben i den backen. Det är folk som voltat runt med moppen istället för som jag gjorde, gled..... Vill helst inte tänka på vad som kunnat hända......

När jag frågade chefen om det möjligtvis finns ett ledigt rum en natt till så får jag svaret att ja det finns det, jag gör allt för att du ska kunna vara kvar här. Och hade det inte funnits ett rum hade du fått ta mitt, för rum det ska du ha. Hela dagen har han gått och tittat till så att jag är ok, känner mig otroligt väl omhändertagen. Alla, jag menar alla thailändare runt omkring vet vad jag råkat ut för, djungeltrumman har verkligen gått högt.

Klockan 17 hade jag tid hos magic hands. Det är märkligt men jag är betydligt bättre när jag går därifrån. Men ont gjorde det...... Det var lite av walkingstreet på min rygg och höften fick sin beskärda del. Benen, knät och axeln ska vi inte tala om...... Men det var det värt...... Axeln gör att det är svårt för mig att resa vidare som det är nu, kommer inte klara att bära ryggan......
Lite mat på Nong Bua och en timmes fotmassage på det så börjar livsandarna vakna..... Ja vakna och vakna..... På fotmassagen vaknade jag av att jag snarkade till 😴😆

Tack för idag!! Kram, kram Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar