12 december 2013

En lugn dag på Koh Chang

2013-12-12

En väldigt lugn dag  idag. Jag har inte gjort många knop, kan man lugnt säga.

Började med att vinka Anita och Börje som skulle åka till Pattaya ett par dagar innan det är dags för  hemresa. 

Flyttade äntligen in i "min" bungalow nr 12. Det tog sin lilla tid men nu är allt som det ska. Ja de har det inte enkelt.... Hyllan som var i nr 12 förra året var i nr 11, så ja det blev till att flytta möbler för dem....... Bestämd dam den där Larsson, men jag måste ju ha någon stans att lägga mina saker..... Eller hur?? Och nu visste de precis vad jag ville ha när jag frågade om lakan.......

Promenad och inköp av frukt idag också. Ja jag köpte soppan också och lämnade in den hos fruktdamen under tiden jag var ute och gick. Det var bara det att när jag genomsvettig kom tillbaka och hämtade frukten, utan att titta i påsen, så hade hon visst trott att soppan var till henne 😃😃😀 jaja det kan jag bjuda på, men saknade den till frukost. 
Sol och bad hela dagen 😎 idag har det varit varmt!!!! Även om vattnet är kallare än jag väntat mig. 
Den här maten har jag längtat efter sedan i januari..... Mmmm så gott! 
En lite tupplur efter duschen och jag börjar känna att livsandarna är på väg tillbaka. Efter det en timmes massage 😃 hon hittar punkter på kroppen som jag inte visste att jag hade...... Och det gör ont ont ont.... Gott ont....... 
-  mam you tak tak eller hur jag nu ska stava det..... Och ett gapskratt!! Det var alltså att det knakade ordentligt både här och där. Tur för mig att Anneke, min sjukgymnast hemma, introducerat mig i all möjlig smärta, så jag känner mig lite van. Men efteråt känner man sig som ny.

En runda längs med stranden, lite koll i butikerna där allt är samma samma...... Avslutade med middag på Nong Bua Seafood, samma ställe som igår. Lite nudlar fick kompletteras med ett grillspett. När jag ville ta foto på servitrisen satte hon sig....... Ja det är hon.....
Hem och i säng...... Hoppades lite smått på att de skulle fått igång .se servern i Bangkok så jag kan få kontakt med banken, men det ser ut som det ska dra ut på tiden...... Jag kanske får bli kvar här......

Over and out dags att sova 
Kram kram Bitte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar