24 december 2013

Vinden blåste tillbaka mot Koh Chang

2013-12-24
Vaknar på väg in mot Bangkok och ja det är julafton.... För en gångs skull var det lite sisådär med sömnen på tåget, men det får jag ta igen på Chang.

Känner mig riktigt hemma i MTR och BTS nu, alltså tunnelbanor och skytrain. Iväg mot Victory Monument den här gången för en van..... Så är det tekniskt fel på skytrain..... Vilket innebär taxi i morgontrafiken 😒 det tar sin lilla tid ska jag lova. Förstår mig själv alldeles klart att jag föredrar att inte åka taxi i Bangkok. Taxichauffören frågade om jag inte ville åka taxi till Trat istället, mmmm eller hur?! 30 mil i taxi....

Victory monument 
Inte var dag man har en tupp som reskompis....
För 300B ska jag komma till piren innan Trat. Den här chauffören var virrigare än någon. Han var inte alls med på var jag skulle, eller vi. Han var på väg med oss in till stan puh.... Jaja det fick jag ju stopp på när han gjorde sitt andra stopp för att tanka. Fick byta van och kom till slut till piren. Såg förresten något obehagligt på vägen.... En man med de där små matvagnarna låg på marken, utmed stora vägen, antingen sovandes, skadad eller död. Ingen brydde sig......

Färjan ut till Koh Chang
Framme på Apple Var det raka spåret ner i havet..... Så härligt!! Det blev strand på julafton i alla fall. 

Stötte på den svenske killen som hjälpte mig när jag var på väg härifrån. Han berättade att jag hade nog stor del i att den korkade receptionisten inte finns kvar längre 😃😃😃 

Klockan 5 var det dags för magic hands... Hon blev så glad när jag kom.... Jaja pengar in.... Märkligt men hon hittar direkt mina ömma punkter. Har haft problem med höften ett tag, svårt att gå eftersom det känns som den viker sig och ja, hon ger sig på den direkt. Utan att jag behöver säga något.

Till min överraskning fick jag julskinka, skagensnittar, kalkon och revben på Sabay Bar. Snålheten slog till när de ville ha 2500B på Kacha för sitt julevenemang. Nej 590B får räcka..... Har ätit godare men ok.
Den bästa stunden på dagen kom, även om det blev sent, när jag fick kontakt på Skype med mina älskade barnbarn. Oh som jag saknar dem!!! Skulle ge allt för att vara hos dem ikväll....... Och så kom samtalet från Sonja som grädde på moset 😀 tack Sonja för att du tänkte på mig ❤️

God Fortsättning önskar jag er! Kram kram
bitte





1 kommentar:

  1. :-) Klart jag gör och idag har jag äntligen tid att läsa bloggen också mellan turerna till tvättstugan... Kram Sonja

    SvaraRadera